İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 28.01.2019 - 13:59

Türkiye’de üçüncü yılını bitiren letgo, yükselişini sürdürüyor

Dünyada yükselen minimalizm eğilimine paralel olarak kullanmadıkları ürünleri elden çıkarmak isteyenler giderek çoğalıyor. Nitekim ikinci el satış sitesi letgo’nun rakamları da bunu doğruluyor. Letgo Türkiye Genel Müdürü Onur Kavak’tan ülkemizdeki çalışmalarını dinledik.

Minimalizmin giderek yükselen bir eğilime dönüşmesinin sonucunda ikinci el sitelerine talep artmaya başladı. Peki, minimalizme ilgi neden arttı? Bunun sebeplerine baktığımızda teknolojik gelişmelerin getirdiği mobilizasyonun eşyalara olan ihtiyacımızı azaltmasını gösterebiliriz. Yani, bugün telefon, tablet veya bir dizüstü bilgisayarın olduğu her yeri ofisimiz olarak kullanabiliyoruz. Bu koşullarda yaşamak ve çalışmak isteyenlerin az eşya ile işlerini yapabilmeleri önemli. Yoksa, bu hareket özgürlüğüne sahip olmak mümkün değil. Diğer nedenler arasında ise paylaşım ekonomisinin giderek büyümesi, artan çevresel kaygılar, mülkiyete karşılık deneyimin öne çıkmasını da gösterebiliriz. İşte, letgo da bu eğilime paralel şekilde büyümesini sürdüren bir platform. Nitekim platformun rakamları da bunu doğruluyor. Letgo Türkiye Genel Müdürü Onur Kavak’ın verdiği bilgiye göre, platform Türkiye’de yüzde 94 bilinirliğe ulaşmış durumda. Kavak, App Annie’den aldıkları veri ışığında mobil uygulamalarının en çok indirilen beş uygulamadan biri olduğunu aktarıyor. İndirmenin yanı sıra kullanım da önemli. Kavak, letgo’nun bu anlamda ilk 10’da olduğunu belirtiyor. Kavak’a platformda kaç ilan yayımlandığını sorduğumuzda, 22 milyondan fazla aktif ilan olduğunu ve her ay beş milyon aktif ilan eklendiğini vurguluyor. Öte yandan, letgo Türkiye’de üçüncü senesini tamamlamak üzere.

Resim tanıma teknolojisiyle kullanıcının işi daha kolay

Letgo Türkiye Genel Müdürü Onur Kavak’la görüşmemizde kullanıcıları ikinci ele yönlendirecek ve bunun için yardımcı olacak teknolojiler üzerinde de durduk. Kavak’ın verdiği bilgiye göre, uygulamanın resim tanıma teknolojisi şöyle çalışıyor: “Bu teknoloji önce çektiğiniz fotoğrafın nasıl bir nesne olduğunu buluyor ve daha sonra bu nesneye ait bir öneri başlık atıyor. Bu sayede de işlem üç-dört saniye gibi kısa bir sürede tamamlanıyor.” Diğer bir teknolojiyse letgo’nun Temmuz 2018’de Türkiye’de uygulamaya aldığı video ilan seçeneği. Bu özellik ile kullanıcılar spor ayakkabıdan dağ bisikletine kadar satmak istedikleri her ürüne kısa tanıtım videosu çekerek yayımlamayabiliyorlar. Henüz Türkiye’de olmayan ama ABD’de kullanılan “Reveal” teknolojisinde de telefonun kamerasını açıp ürünün üzerine getirildiğinde o ürünün ortalama fiyatının ne olması gerektiği ve kaç günde satılacağıyla alakalı tahmin yürütülmesi gerçekleştiriliyor.