REKLAM & PAZARLAMA

DigitalAge | 28.01.2019 - 16:15

Dijital reklamda sahtecilik oranı düştü

Dijital reklam tedarik zincirindeki kriminal faaliyetlerle (ad-fraud) mücadele eden bir girişim olan TheTrustworthy Accountability Group (TAG), Avrupa'daki dijital reklam sahtekarlığına karşı yürütülen çalışmaların ilk raporunu yayınladı.

TheTrustworthy Accountability Group (TAG), Avrupa’daki dijital reklam sahtekarlığına karşı yürütülen çalışmaların ilk raporunu yayınladı. “Grup 614” tarafından yapılan araştırmada, dijital reklamcılıkta TAG Sertifikalı dağıtım kanallarının kullanılmasının, sahtekarlık seviyesini sektör ortalamasına göre yüzde 94 oranında azalttığı görüldü.

Çalışma kapsamında, TAG Sertifikalı Kanallardaki geçersiz trafik (IVT) oranları sektör standartlarıyla karşılaştırıldı. Bu bağlamda İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve Hollanda’da bulunan üç büyük reklam ajansından Ocak-Ağustos 2018 döneminde gelen yaklaşık dört milyar reklam gösterimi incelendi. Sonuçlar, Avrupa pazarlarında TAG Sertifikalı Kanallar kullanıldığında sahtecilik oranının ortalama yüzde 8,99’dan yüzde 0,53’e düştüğünü gösterdi.

Avrupa Fraud Kıyaslama Araştırması Özeti

Dahil olan ülkeler: İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya, Hollanda

Çalışma Dönemi: Ocak – Aralık 2018

Envanter: Masaüstüdisplay, masaüstü video, mobil web display, mobil web video, in-appdisplay, in-app video

İncelenen Sahtecilik Türleri: General InvalidTraffic (GIVT): SophisticatedInvalidTraffic (SIVT)

SIVT + GIVT Oranı (Sadece TAG Kanalları): % 0,53

Genel Sahtecilik Oranı (KarışıkBenchmark): % 8,99

Sahtecilikte düşüş: % 94,1

Çalışmaya dahil olan Ajanslar: Annalect (Omnicom Media Group), GroupM, Publicis Media

TAG Küresel Angajman ve Operasyonlar Birimi Başkan Yardımcısı Nick Stringer ile konuya ilişkin geçtiğimiz Ekim ayında yaptığımız röportajı aşağıdan izleyebilirsiniz.