Skip to main content

Oyunfor, Türkiye’nin 2019 yılı oyun verilerini paylaştı.

Oyunfor.com, 2019 yılında Türkiye’deki oyun severlerin beğenilerini, ilgi alanlarını ve harcama bilgilerini içeren verileri değerlendirdi. Oyunfor’un verilerine göre, Türkiye’deki oyunseverler en çok mobil oyunlara para harcıyorlar. 2019 satış rakamlarını esas alan Oyunfor, harcamaların yüzde 50’sinin mobil, yüzde 30’unun konsol, yüzde 20’sinin ise PC oyunlarından oluştuğunu açıkladı.

 2019’da Türkiye’de en çok oynanan oyunlar

1. PUBG Mobile
2. Fortnite
3. FIFA serisi
4. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
5. League of Legends (LOL)
6. Football Manager serisi
7. World of Warcraft
8. Overwatch
9. Battlefield serisi
10. Call of Duty: Black Ops 4
11. Apex Legends
12. Counter Strike: Global Offensive (CS:GO)
13. PES serisi
14. Grand Theft Auto V (GTA V)
15. Metin2
16. Knight Online
17. Zula
18. Blade and Soul

Paylaşılan istatistikler arasında kadın oyuncuların yoğunlaştığı şehirler de dikkat çekti. Buna göre en çok kadın oyuncu bulunan şehirler sırasıyla İzmir, İstanbul, Eskişehir, Ankara ve Konya.

Kadınların en çok oynadığı oyunlar:

1. PUBG Mobile
2. League of Legends (LOL)
3. Lords Mobile
4. Counter-Strike: Global Offensive (CSGO)
5. Arena of Valor

Erkeklerin en çok harcama yaptığı oyunlar sıralaması, genel sıralamaya benzerlik gösteriyor. Birinci sırayı PUBG, ikinci sırayı Fortnite alırken, bunu sırasıyla Football Manager 2020, FIFA 2020 ve PES 2020 izliyor.

50 yaş üstü erkekler için rol yapma ve strateji önemli

İstatistikler 50 yaş üstü erkek oyuncuların da erkeklerin genelde tercih ettiği Battle Royale yerine rol yapma ve strateji ağırlıklı oyunlardan hoşlandıklarını gösterdi. Oyunfor verilerine göre Türkiye’de 50 yaş üstü erkekler en çok World of Warcraft, Game of Thrones, Age of Empires 2, Travian ve Lords Mobile oyunlarını oynuyor.

Çocuklar zekâ geliştiren oyunlar da oynuyorlar

Genç erkeklerde en çok harcama yapılan oyun, League of Legends (LOL). Bunu Fortnite, Minecraft, Zula, PUBG; Metin2, Knight Online, Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) ve Roblox izliyor. Hem zekâ geliştiren hem de yaratıcılığı ön plana çıkartan Minecraft ve Roblox’un gençler ve çocuklar arasında daha yaygın.