Skip to main content

Turkcell, 2023 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Şirketin 2023 net kârı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 82,5 artışla 12,6 milyar TL oldu.

Yapılan açıklamaya göre; Turkcell Grubu’nun toplam gelirleri yıllık bazda yüzde 14,6 büyüyerek 107,1 milyar TL, FAVÖK (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar) yüzde 19,9 oranında artarak 43,9 milyar TL’ye ulaştı. Net kâr, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 82,5 artışla 12,6 milyar TL olarak gerçekleşirken Turkcell’in toplam yatırım harcamalarının gelire oranı ise yüzde 21 oldu.

Yeni abone kazanımlarına 2023 yılında da devam eden Turkcell, 2023’te net 1,6 milyon faturalı abone kazandı. ARPU (abone başına geliri) ise son çeyrekte yüzde 85 büyüdü. 2023 yılında toplam 386 bin haneye daha uçtan uca fiber internet hizmeti sunulurken toplam 5,8 milyon haneye ve 2,3 milyon fiber abone sayısına ulaştı.

TV+, BiP, fizy, lifebox, GAME+ ve dijital reklamcılık servisleri kullanan tekil ücretli kullanıcı sayısı ise yıllık bazda yüzde 9 artarak 5,6 milyona yükseldi. TV+’ın IPTV müşteri sayısı 1,4 milyona erişti. Turkcell Dijital İş Servisleri’nin gelirleri yıllık bazda yüzde 23 artarak 10 milyar TL’yi aştı.

Techfin odaklı hizmetler sunan Financell, bugüne kadar 7 milyon tekil müşteriye ve 40 milyar TL kredi hacmine ulaştı. Financell’in kredi portföyü 6,2 milyar TL’ye yükselirken, yeni ürün, projeler ve faiz oranlarının artışı ile yıllık bazda gelirleri de yüzde 28 büyüyerek 2,4 milyar TL olarak kaydedildi. Paycell yüzde 29’luk bir artışla gelirlerini 2,2 milyar TL’ye taşıdı. Hızlı ve güvenli ödeme çözümleri sunan Paycell’in geniş ürün portföyüyle 2023 yıl sonunda kullanıcı sayısı 8 milyon oldu.

2024 yılı hedeflerine ilişkin açıklamalarda bulunan Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, “Bu yıl FAVÖK marjını %42 oranında hedefliyor; veri merkezleri, yenilenebilir enerji ve altyapı yatırımları ile operasyonel yatırımların gelire oranını ise %23 olarak bekliyoruz. Enflasyon beklentilerimizi de dahil ettiğimiz planlara göre 2024’te yüksek tek haneli reel büyüme öngörüyoruz” dedi.

Dr. Koç Turkcell’in “Veri, Enerji, Yapay Zekâ ve Siber Güvenlik” olmak üzere 4 ana odağı olduğunu belirterek, “Bu dört odak, bizim 2024 ve sonrası hedeflerimizin, yatırımlarımızın da belirleyicileri olacak” dedi. Dr. Koç, bu odakların birbiriyle iç içe olduğunu, dijitalleşen dünyada insanların ve nesnelerin ürettiği verinin, dünyanın en önemli hammaddesi haline dönüştüğünü ifade etti.