Skip to main content

Bu yıl 10.’su gerçekleşen Turkcell Teknoloji Zirvesi’ni ve şirketin dijital operatör vizyonunu Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan ile konuştuk.

Bu yılki Turkcell Teknoloji Zirvesi’nin genel değerlendirmesini yapabilir misiniz?

Turkcell’in 25’inci yılına özel çok görkemli bir zirve gerçekleştirdik. Zirvenin benim için bu yıl ayrı bir önemi vardı. Turkcell’in Genel Müdürü olarak ilk kez sahne almanın heyecanını yaşadım. Zirvede aynı zamanda Turkcell’in gerçekleştirdiği bir ilki duyurma şansına da sahip oldum. Teknoloji Zirvesi’nde bulunan 10 binden fazla ziyaretçiyle birlikte tüm Türkiye’ye, kendi dilimizde çalışan yerli ve milli yapay zeka uygulaması Yaani Sesli Asistan ile merhaba dedik.

Öte yandan MIT Yapay Zeka Laboratuvarı eski direktörü, iRobot ve Rethink Robotics’in kurucusu Sayın Roodney Brooks başta olmak üzere, teknoloji dünyasının en çok takip edilen isimlerinin yanı sıra iş ortaklarımızı da zirvemizde ağırlamanın mutluluğunu yaşadık. Bu yıl 10’ncusunu düzenlediğimiz zirvede, başta yerli ve milli teknolojiler olmak üzere teknolojideki son gündem konuları konuşuldu. 20’nin üzerinde oturumda 5G, yapay zeka, robotik teknolojiler, Endüstri 4.0, nesnelerin interneti, büyük veri, akıllı teknolojiler, girişimcilik, siber güvenlik ve bulut teknolojileri gibi başlıklar, konusunda uzman 70’in üzerinde yerli ve yabancı konuşmacı tarafından ele alındı.

Turkcell Teknoloji Zirvesi’nin bu yıl 10. Yılı idi ve bu bağlamda özel bir yıldı. Hem Turkcell hem iletişim teknolojileri açısından baktığımızda en önemli eşikler sizce nelerdi?

Türkiye’nin ilk GSM operatörü Turkcell, çeyrek asırlık dönem boyunca klasik bir operatörden, global çapta uygulamaları 169 milyon kez indirilen ve bugün uygulamalarını 85.8 milyon abonenin kullandığı dev bir dijital operatöre dönüştü. Hem ülkemiz hem Turkcell için teknolojik dönüm noktaları olan 3G ve 4.5G’de müşterilerimizi hep en yüksek hızlarla buluşturduk. Dünyanın en iyi 4.5G şebekesini, 1 Nisan 2016 yılında lanse ettik. O günden bugüne şebekemizi bugün çok daha farklı noktalara çıkardık. Saniyede 1.2 gigabitlik hızla dünyanın en yüksek hızını veren operatörden biri olduk.

Bundan tam bir sene önce, yine Dünya Mobil Kongresi’nde dijital ihracat dönemini başlattık. İstedik ki, Türkiye’de başarıya ulaşan yerli ve milli dijital ürünle servislerimizi tüm dünyada ihtiyaç duyan operatörlerin müşterilerine de taşıyalım. Aradan geçen bir senede onlarca operatörle görüşmeler yaptık. Bu noktada özellikle Digicel Group, ALB Telecom ve Moldcell çok vizyoner bir yaklaşım gösterdiler ve dijital servislerimizi kendi müşterilerine sunmaya başladılar.  Ayrıca Nepal’den CG Corp Global ile Nepal’in ilk dijital operatörü CGLifecell’i birlikte kuruyoruz.

Turkcell’in dijital operatör vizyonu doğrultusunda sizin döneminizde kullanıcıları ne gibi yenilikler bekliyor?

Turkcell olarak değiştirmeyeceğimiz tek stratejimiz teknolojik değişimin ve dönüşümün öncüsü olma misyonudur. Müşteri odaklı hizmet anlayışımızı daha da geliştirerek yeni akıllı teknolojilerimizle müşterilerimizin hayatlarına değer katmayı sürdüreceğiz. Teknoloji alanındaki farkımızı yeni teknolojilere yatırıma devam ederek ortaya koyacağız. Bu amaçla satış kanalımızı bireysel, kurumsal ve uluslararası olmak üzere 3 ana odak üzerinden yeniden şekillendirdik. Temel değişim amacımız müşterilerimizle daha güçlü bir ilişki içinde olduğumuz bir organizasyona ulaşmak. Bunun yanı sıra dijital operatör vizyonumuzu da geliştirerek devam ettireceğiz. Bu vizyon benim de dört yıldır içinde olduğum gelişmelerin bütünü. Dolayısıyla buna aynı hızla devam edeceğiz. Şu anda iştirakimiz Lifecell Ventures ile 39 ülkedeyiz ama nu konuda gidecek çok yolumuz var. Bunun yanı sıra biz sadece bireylere değil kurumlara da çözümler üretiyoruz. Yeni iştirakimiz Dijital İş Servisleri’yle de en küçük KOBİ’den en büyük şirkete kadar kurumların dijitalleşmesi için çözümler sunuyoruz ve sunmaya devam edeceğiz.

Öte yandan ‘Techfin’ dediğimiz, dijitalleşmenin finansal ayağındaki dönüşümde de Paycell ve Financell markalarımız ile iddialıyız. Techfin’de temel amaç aracıları aradan çıkartıp müşterilerin dijital finansal servislere hızla ulaşmasını sağlamak. Sadece geçen yıl 2 milyon 300 bin müşterimize bireysel kredi verdik. Adet olarak Türkiye’de birinciyiz. Mağazalarımızda sadece geçen yıl 507 bin fiziksel Paycell kartı çıkarttık. 334 bin civarında tahsilat yaptık. Özetle Turkcell olarak müşterilerimize en yeni ve kaliteli hizmetleri sunabilmek için yeni nesil teknolojilere yönelik yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz.