Türkiye’yi 2008 yılında fiber internet teknolojisi ile tanıştıran Turkcell Superonline, ‘ışık hızında’ beşinci yılını kutluyor. Toplam 1,8 milyar TL’lik yatırım ile 31 bin kilometrenin üzerinde fiberoptik şebekesi kuran Turkcell Superonline, 5 yılda 6 kat büyüdü.
‘Işık Hızında 5 Yıl’ kutlamaları kapsamında gerçekleştirilen basın toplantısında, Turkcell Superonline’ın geçtiğimiz 5 yılda izlediği yol haritası, operasyonel performansı ve müşterilerine sunduğu hizmetler değerlendirildi. Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv ve Turkcell Superonline Genel Müdürü Murat Erkan’ın ev sahipliği yaptığı toplantıda, şirketin bireysel ve kurumsal segmentlerde elde ettiği başarının yanı sıra, Türkiye’yi küresel telekom ağının kesişim merkezi haline getirmek amacıyla üstlendiği rol ele alındı.
Toplantının sonunda Turkcell Superonline’ın fiber internetle tanıştırmasının beşinci yıldönümü pasta keserek kutlandı.
Toplantıda konuşan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, Turkcell Superonline ile yaptıkları yatırımın Türkiye’nin geleceğine yatırım anlamına geldiğini vurgulayarak şunları söyledi:
“Turkcell’in bir GSM şirketinden dünya ile rekabet eden bir iletişim ve teknoloji şirketine dönüşümünde 2008 yılı çok önemli bir eşik oldu. Fiberin geleceğin teknolojisinde ne kadar önemli rol oynayacağını görerek yatırımlarımızı yaptık ve Türkiye’yi fiber internet teknolojisi ile tanıştırdık. Beş yıllık süreçte toplam yatırım miktarımız 1,8 milyar TL’yi buldu, fiberoptik ağımız ise 31 bin kilometreyi geçti. Evlere ve işyerlerine 1000 Mbps hızında fiber internet hizmetini taşıdı.” ifadesini kullandı.
Turkcell Superonline Genel Müdürü Murat Erkan ise sunumunda beş yıl öncesi ve beş yıl sonrasını karşılaştırmasına yer vererek; bireysel segmentte 42, kurumsalda 6, toptanda ise 2,5 kat büyüdüklerinin altını çizdi. Erkan, konuşmasına devam ederek “Bundan 5 yıl önce 157 milyon TL ile başlattığımız yatırım bütçemizi her geçen yıl daha da artırdık ve toplam 1,8 milyar TL’lik yatırım rakamına ulaştık. Fiber interneti 5 yılda 12 şehrimizde 1 milyon 339 bin evin kapısına götürdük, 425 bin aboneye ulaştık. Şu an Türkiye’deki toplam fiber abonesinin yüzde 66’sı bizim müşterimiz.” şeklinde konuştu.
Yorumlar