Skip to main content

“Akıllı Şirket” haritasını çıkaran Turkcell, iller ve sektörlerin teknoloji kullanımlarındaki değişimleri paylaştı

Turkcell, teknolojik dönüşüm yolunda şirketlere destek olmak amacıyla 3 yıl önce hayata geçirdiği “Akıllı Şirket” vizyonu ile aldığı yolu açıkladı.

Turkcell, bu 3 yıllık süreçte, şirketlerin başarısına teknolojiyle destek olmak için 30 ilde 50 binin üzerinde kurumsal müşterisiyle buluştu. Firmaların teknolojiyi ne kadar kullandıklarını McKinsey ile birlikte oluşturduğu “Turkcell Akıllı Şirket” algoritması üzerinden ölçümleyen Turkcell, Türkiye’nin teknolojik dönüşüm haritası niteliğindeki bilgileri paylaştı.

Şirketlerde teknoloji kullanımı her geçen gün artıyor

Sadece 2014’ün ilk yarısında 5 binin üzerinde şirket Akıllı Bulut, Mobil Pazarlama, Akıllı Enerji, Akıllı Faks, Video Konferans, İşin Cebinde Çalsın, gibi çözümlerle işlerini tamamen mobilden yönetme yoluna gitti. Büyük ilgi gören Araç Takip çözümünde, 500 bin adet araca ulaşıldı ve bu alanda Türkiye Avrupa’da birinciliğe yükseldi.

En mobil il İstanbul olurken; en mobil sektör de Finans oldu.

Özel bir algoritmayla il ve şirket bazında “Akıllı Şirket” skorları hesaplandı

Turkcell 3 yıl önce şirketlerin teknoloji kullanımını ölçümleyebilmek üzere bir algoritma geliştirdi. “Akıllı Şirket” skorunun hesaplanabilmesi için dört temel kategoride (Temel haberleşme, bilgiye erişim, iş/varlık yönetimi, müşteri yönetimi) kriterler belirlendi ve şirketler bu kriterlere göre değerlendirildi. Ayrıca şirketlere, mobil teknoloji kullanımında yol göstermek üzere Turkcell’in Uzman Proje ve Müşteri Yöneticileri ücretsiz danışmanlık hizmeti de verdi. Bu sayede 2011’den bu yana toplam 20 binin üzerinde şirketle özel proje üretildi. Bu sayede şirketler, mobil teknoloji kullanım oranlarını ölçümledi, kendi sektörlerinde ve kendi büyüklüklerindeki diğer şirketlerle skorlarını karşılaştırarak, güçlü ve gelişime açık alanlarını görme ve iyileştirme fırsatı yakaladı.