Skip to main content

Turkcell 2017 4. çeyrek finansal sonuçlarını bugün açıkladı.

Turkcell 2017 yılını yüzde 23,4 gelir artışıyla tamamladı. Son 10 yılın en yüksek büyüme oranına denk gelen bu artışla, Turkcell’in yıllık geliri 17,6 milyar TL’ye ulaştı.

Bu sonuçlar kapsamında Turkcell, 15 Şubat sonuçlarına göre; dünyada piyasa değeri sıralamasında ilk 100’de yer alan telekom operatörleri arasında gelirlerini en yüksek oranda artıran şirket oldu.

Göreve geldikten kısa bir süre sonra Turkcell’in 3 yıllık hedeflerini açıklayan Genel Müdür Kaan Terzioğlu, sektör liderliği için 2018 yılının sonunu işaret etmişti. Telekom sektörünün data ve dijital servislerle büyüyeceği öngörüsü ve bu çerçevede yapılan yatırımlar, Turkcell’i bu hedeflerine beklenenden 1 yıl önce ulaştırdı.

3 yıllık hedeflere 2 yıldan kısa sürede ulaştık

Şirketin 2017 finansal sonuçlarını açıklayan Turkcell Gelen Müdürü Kaan Terzioğlu, “Data ve dijital servisler üzerine kurduğumuz iş modelimiz, bizi telekomünikasyon sektörünün en yüksek cirosuna ulaştırdı. Müşterilerimizin teveccühü sayesinde 2017’de, grup olarak yıllık yüzde 23,4 büyüme ile son 10 yılın en yüksek büyüme oranını kaydettik. Vergi uzlaşısı karşılığı hariç tutulduğunda net kârımız yüzde 52 artışla 2 milyar 479 milyon TL oldu. FAVÖK marjı son 9 yılın en yüksek oranı olan yüzde 35 olarak gerçekleşti” dedi.

Abone sayısı 1,5 milyon arttı

Kaan Terzioğlu, Turkcell’in müşteri bağlılığının 10 yılın en üst seviyesine çıktığını belirterek, “Artan müşteri memnuniyetinin etkisiyle 1,5 milyon müşteri kazanarak 36,7 milyon aboneye ulaştık. Mobil abonelerimizin yüzde 56’sı en az bir dijital servisimizi kullanır hale geldi. Geride bıraktığımız yirmi ayda büyümemizin temel yapıtaşlarından biri olan 4.5G şebekemizde 30 milyon aboneye ulaştık. 5G teknolojilerinin geliştirilmesi için çalışmalarımızı hızlandırdık” ifadesini kullandı.

“Terzioğlu, dijital servisler dünyasındaki gelişmeleri de şöyle özetledi: “BiP’in mesajlaşma özelliği, Aralık ayında 2 milyarın üzerinde mesaj adedi ile ilk kez SMS sayısının üzerine çıktı. Türkiye’nin en popüler müzik uygulaması olan fizy, bu yıl ilk kez canlı olarak yayınlanan konserlerle birlikte AppStore’da indirilen uygulamalarda ilk sıraya kadar yükseldi. fizy’de, bu yıl 2,2 milyar şarkı dinlendi. ‘Küçük ekranda TV deneyimini değiştireceğiz’ demiştik; bu iddiamızı TV+’ta rekor izlenme sürelerini yakalayarak gerçekleştirdik. Mobilde kullanıcıların günlük ortalama TV+ izleme süreleri 63 dakikayı geçti. 413 dergi ve 75 gazeteyi kullanıcılarına sunan dijital yayın servisimiz Dergilik, Türkiye’de yayıncılık sektöründe önemli bir canlanma yarattı.”