Skip to main content

markafoni.com Türk kadının online alışveriş alışkanlıklarını ortaya koydu.  Yerli ve yabancı markaların en çok merak ettiği sorunun cevabını kapsamlı bir şekilde veren markafoni.com, modaseverlerin bütün eğilimlerini detaylı bir şekilde inceleyerek…

























markafoni.com Türk kadının online alışveriş alışkanlıklarını ortaya koydu. 
Yerli ve yabancı markaların en çok merak ettiği sorunun cevabını kapsamlı bir şekilde veren markafoni.com, modaseverlerin bütün eğilimlerini detaylı bir şekilde inceleyerek kapsamlı bir stil haritasını ortaya koydu. markafoni.com ve Markafoni iştiraklerinin 2012 yılı verilerine dayanarak infografik çalışma hazırlandı. 
Stil haritası çalışması kapsamında markafoni.com’da her ay en çok satılan ürünler belirlendi. Buna göre 2012 yılında Türk kadınlarının aylara göre en çok aldığı ürünler şu şekilde belirlendi: Ocak ayında manto, Şubat’ta kalın kazak, Mart’ta Hunter çizme, Nisan’da çiçekli elbise, Mayıs’ta gömlek elbise, Haziran’da bikini, Temmuz’da Toms espadril, Ağustos’ta dantelli elbise, Eylül’de trençkot, Ekim’de militer gömlek, Kasım’da bordo peplum elbise ve Aralık’ta payetli elbise.
Dört stil ikonu modaya yön veriyor
Magazin dünyasını yakından takip eden Türk kadını stil sahibi ünlü çift olarak David ve Victoria Beckham’ı örnek alıyor. Vücudu en beğenilen model ise dünyaca ünlü yıldız Gisele Bündchen oluyor. Türk kadınlarının gardırobuna sahip olmak istediği ünlü İngiliz model Kate Moss. Kadınlara ilham veren stil ikonu ise Audrey Hepburn olarak belirlendi.
Her bölgeye farklı desen
İnfografik çalışmaya göre Türkiye’nin her bölgesinde farklı desenler seviliyor. Marmara’da kamuflaj, Ege’de dantel, Akdeniz’de çiçek, İç Anadolu’da çizgili dokuma, Karadeniz’de ışıltışı, Doğu Anadolu’da leopar ve Güney Doğu Anadolu’da simli desenler modaseverlerin gözdesi oluyor.
Her şeyin bir nedeni var
Türk kadınları internetten alışveriş yapmayı giderek daha çok seviyor. markafoni.com, Türk kadınlarının internetten alışveriş yapmak için en çok kullandığı 10 bahaneyi şöyle sıralanıyor: ‘Bana olmazsa kardeşim giyer’, ‘Bu markayı aylardır bekliyorum’, ‘Ama giyecek bir şeyim yok ki’ ‘Hiçbir şeyim üstüme olmuyor’, ‘Olmazsa evde giyerim’, ‘Kargo bedavaydı’, ‘Kendime hediye aldım’, ‘Başkasının sepetindeydi ben almasam, o alacaktı’, ‘Taksitle ödeyeceğim ne var ki’, ‘Son alışverişimden kalan kuponlarım vardı’.