Skip to main content

BTK, bu yılın ikinci çeyrek dönem verilerini açıkladı. Mobil genişbant abone sayısı, 35 milyon 298 bin 635’e yükseldi

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ikinci çeyrek dönemi üç aylık pazar verileri raporunu yayımladı.

2015 yılı ikinci üç aylık dönem (Nisan – Mayıs – Haziran) sonu itibarıyla Türkiye elektronik haberleşme pazarında yaşanan gelişmelerden bazıları şöyle:

  • 2015 yılı ikinci üç aylık dönemde Türk Telekom ve mobil şebeke işletmecilerinin net satış gelirleri yaklaşık 7,7 milyar TL oldu.
  • 2015 yılı ikinci çeyrekte Türk Telekom ve mobil işletmecilerin toplam yatırım miktarı yaklaşık 1 milyar TL olarak gerçekleşti.
  • 2015 yılı ikinci çeyrek sonu itibarıyla 11 milyon 937 bin 673 sabit telefon abonesi bulunan Türkiye’de penetrasyon oranı bir önceki çeyreğe göre 0,5 puan azalarak yaklaşık yüzde 15,4 seviyesine düştü.
  • 2008 yılında 6 milyon civarında olan genişbant internet abonesi, 2015 yılı ikinci çeyrek sonu itibarıyla 44,3 milyonu aştı.
  • 2015 yılı Haziran ayı sonu itibarı ile Türkiye’de yaklaşık yüzde 92,9 penetrasyon oranına karşılık gelen toplam 72 milyon 174 bin 826 mobil abone bulunuyor.
  • 2014 yılı ikinci çeyrekte 53,3 milyon olan 3G abone sayısı 2015 yılı ikinci çeyrekte 61 milyon 76 bin 640’a ulaşırken; 3G hizmetiyle birlikte mobil bilgisayardan ve cepten internet hizmeti alan mobil genişbant abone sayısı da 35 milyon 298 bin 635’e yükseldi.

BTK’nın ikinci çeyrek dönemi raporunun tamamına şuradan ulaşabilirsiniz.

Fotoğraf: Shutter Stock