İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 28.11.2018 - 12:01

Tüketicinin beklentilerini düzenli olarak karşılarsanız, markanız başarıya ulaşır

Mastercard’ın 20 yılı geçen Paha Biçilemez kampanyasının dijital çağa göre değişimini ve markanın “Paha Biçilemez İstanbul” kapsamında sunduğu ayrıcalıkları Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Pazarlama Direktörü Ceren Türkben Kaya ile konuştuk.

Mastercard’ın Paha Biçilemez kampanyasının global çapta bu kadar uzun soluklu olmasının sırrı nedir?
Mastercard gibi finansal ekosistemde yer alan bir şirketten genellikle finansal konularla ilgili konuşması, promosyonlar yapması beklenir. Ama Mastercard tam tersine bu beklentiyi değiştirecek şekilde “paranın satın alamayacağı şeyler var” dedi ve Paha Biçilemez’i yarattı. İnsanlar bu duruşu çok benimsedi. Dünya, Paha Biçilemez 1997 yılında kurulduğundan beri çok değişse de bu kampanya 20 yıldır evrilerek devam ediyor. Paha Biçilemez şu anda 110 ülke ve 58 dilde devam ediyor.

Dijital çağda değişen tüketim alışkanlıkları ile Paha Biçilemez kampanyası nasıl bir değişim geçirdi?
Hiper tüketim çağında eğer tüketicinin beklentilerini düzenli olarak karşılıyorsanız, markanız başarıya ulaşıyor. Böyle bir ortamda akıllıca hareket eden markalar, deneyimler yaratma konseptini uygulayabilen markalar oluyor. Mastercard olarak bunu yıllar önce keşfetmiş bir markayız. Aslında zaten Paha Biçilemez’i bu yüzden yarattık. Kullanıcılarımıza bambaşka alanlarda deneyimler yaratarak onların değişen beklentilerine karşılık vermeye, teknolojinin yarattığı o bağlantıdan biraz olsun uzaklaştırmaya çalışıyoruz.

Paha Biçilemez İstanbul kapsamında Mastercard Türkiye şu ana dek neler yaptı?
Biz her ay platform üzerinden paha biçilemez teklifleri Mastercard kart sahiplerine sunuyoruz. Bunlar “Yeme-içme”, “Alışveriş-Moda”, “Kültür-Sanat”, “Müzik-Eğlence”, “Spor-Kişisel Bakım” ve “Seyahat-Konaklama” kategorilerindeki en güncel ayrıcalıklar oluyor. Paha Biçilemez İstanbul Platformumuz gibi başka bir platformumuz da Paha Biçilemez Sürprizler. Kanyon’da bir anda Şampiyonlar Ligi marşını duymak, halı saha maçında karşınızda Collina’yı görmek gibi beklenmedik, heyecan verici sürprizler yarattık.

Mastercard’a göre teknolojinin son yıllarda bize sunduğu nimetler içerisinde en paha biçilemez olan nedir?
Bağlantılı taşınabilir / giyilebilir cihazlar ve nesnelerin interneti son yıllarda en hızlı dönüşüme yol açan yeniliklerden oldu. Facebook Messenger’da chat’leşerek alışveriş yapmaktan tutun, ödeme onayını selfie çekerek tamamlamaya kadar birçok farklı ürünle tüketicilerin ihtiyaçlarını, onlar için en kolay, güvenli ve hızlı deneyimle karşılamak üzere dünyanın yedi köşesindeki inovasyon laboratuvarlarımızda yeni teknolojiler geliştiriyoruz. Bunun güzel bir örneği McDonald’s ile messenger üzerinden yaptığımız chat ile ödeme çözümü.

Kampanya kapsamında 2019 planlarınız neler?
Futbolun birleştirici gücünü ortaya koymak ve dünyanın bir numaralı takımlarının yarıştığı Şampiyonlar Ligi’nin tarihindeki paha biçilemez anları kutlamak amacıyla oluşturulan #PahaBiçilemezBirŞeyBaşlat kampanyasının çalışmaları 2019 yılında da düzenlenecek sürpriz deneyimler ile devam edecek.