TEKNOLOJİ

DigitalAge | 29.08.2019 - 09:52

TROY, bir yılda kart adedini iki katına çıkardı

Türkiye’nin Ödeme Yöntemi (TROY) logolu kart adedi 2 katına çıkarak 9 milyon oldu.

Türkiye bankacılık ve finans sektörünün ortak çabalarıyla Nisan 2016’da Bankalararası Kart Merkezi (BKM) çatısı altında hayata geçirilen Türkiye’nin Ödeme Yöntemi TROY, Temmuz 2019 itibarıyla kart adedini geçen yılın aynı dönemine göre 2 katına çıkardı ve 9 milyon adede ulaştı. TROY’un Türkiye için projeler geliştirmeye devam ettiğini belirten BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, bu kapsamda son olarak Attila Köksal ve yazar arkadaşları tarafından kaleme alınan Geleceğe Yatırım-Aileler İçin Tasarruf ve Yatırım Tavsiyeleri kitabına destek verdiklerini söyledi.

TROY logolu kart 9 milyona ulaştı
Türkiye’nin Ödeme Yöntemi TROY’un Temmuz 2019 itibarıyla 9 milyon kart adedine ulaştığını paylaşan Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdür Yardımcısı Cenk Temiz, “Temmuz sonu itibarıyla son bir yıllık dönemde TROY logolu kartlarla 143 milyon adet işlem gerçekleşti, işlem hacmi ise 36 milyar TL‘ye ulaştı” dedi. TROY logolu kartların banka kartı adet pazar payının yüzde 5 olduğuna işaret eden Temiz, 2026’da TROY logolu kart adedinde yüzde 20 pazar payına ulaşmayı amaçladıklarını söyledi. TROY logolu kart sahiplerinin yüzde 74’ünün 35 yaş altı, öğrenci, ev hanımı, kamu ve özel sektör çalışanlarından oluştuğunu aktaran Temiz, TROY logolu kartlarla yapılan alışveriş işlemlerinin ise yüzde 70’inin 50 TL altı işlemlerden oluşturduğunu belirtti.