Skip to main content

2016 yılında toplumsal sorunların çözümü için yaratıcı bir fikri olan ama yeterli kaynağı olmayan proje sahipleri için bir platform olarak Boyner Grup tarafından hayata geçirilen ‘Buluşum’u platformun CEO’su Cihal Alpay ile konuştuk.

cihal alpayYaklaşık üç yıldır faaliyette olan Buluşum platformu fikri nasıl ortaya çıktı? Nasıl işliyor?
Boyner Grup, topluma fayda sağlayan sosyal girişimlere destek olmak için 2016 yılında kendisi de bir sosyal girişim olan Buluşum’u hayata geçirdi. Buluşum’u, toplumsal sorunların çözümü için yaratıcı bir fikri olan ama yeterli kaynağı olmayan proje sahipleri için bir platform olarak yarattık. Buluşum adını da ‘buluşma noktası’ olmasından aldı. Topluma fayda sağlayan, yaratıcı ve sürdürülebilir projeleri olan proje sahipleri yaptıkları iş planı, projelerinin detaylarını anlatan bir sunum ve görsel malzemelerini “bulusum.biz” adresi üzerinden başvuru formu aracılığı ile platforma iletiyor. Buluşum kriterlerine uygun olan projelere Boyner Grup şirketleri fon ve tanıtım desteği veriyor. Proje sahiplerinden herhangi bir üyelik/hizmet bedeli alınmıyor, hisse ve ortaklık talep edilmiyor. Farklı alanlarda faaliyet gösteren sosyal girişimleri destekleyen Buluşum’da eğitimden sanata, geri dönüşümden sokak hayvanlarına pek çok konuda projelere destek verdik, veriyoruz.

Platform şu ana dek kaç projeyi fonladı? Bu projelerden örnek verebilir misiniz?
2018 sonu itibariyle Buluşum 14 farklı sosyal girişime yaklaşık 500 bin TL’lik fon sağladı. Ayrıca Boyner Grup şirketleri sosyal girişimlere tanıtım, iletişim ve proje yönetimi desteği de verdi. Binlerce çocuğu hayatında ilk defa sinemayla buluşturan ‘Sinemasal’, 18 farklı sivil toplum kuruluşuna bağış toplayan ‘Yuvarla’, eğitimde fırsat eşitliğini sağlamayı hedefleyen ‘SoruSana’, Anadolu’nun zanaatkârlarının elinden çıkan el emeği ürünleri sonsuza dek yaşatan ‘Ustamdan’ ve görme engelli bireylerin hayatını kolaylaştıran ‘Sesli Durak’ bugüne kadar Buluşum’dan destek alarak binlerce insanın hayatını değiştiren toplum odaklı projeler arasında en dikkat çekenleri olarak ön plana çıkıyor.

Buluşum diğer sosyal girişim platformlarından nasıl ayrışıyor?
Buluşum’a başvuran girişimlerin topluma fayda sağlayan, sürdürülebilir ve yaratıcı değer ve özgünlük taşıyan sosyal projeler olmasına özellikle dikkat ediyoruz. Sosyal girişimin hem kurucuları hem de iş modeli itibariyle sürdürülebilir, uzun vadeli olarak yaşayabilir olmasını çok önemsiyoruz. Hem nakdi hem de ayni destek sağlıyoruz. Üyelik bedeli ve hisse ortaklığı talep etmiyoruz. Amacımız sosyal girişimciliğin Türkiye’de gelişmesi ve sosyal girişimcilerin yalnız olmadıklarını bilmesi ve hissetmesi.

Peki platform olarak hedeflerinize ulaştınız mı?
Türkiye’de sosyal girişim fikri ve sosyal girişim ekosistemi henüz olgunlaşmamış durumda. Buluşum’u uygularken gördük ki kaynak olmasına rağmen evrensel anlamda ‘sosyal girişim’ olarak kabul edilebilecek çok az sayıda başvuru alıyoruz. Uzun erimli, istikrarlı sürdürülebilir proje ve sosyal girişimci azlığı en önemli sorunumuz. Aldığımız başvuruların önemli bölümü sosyal yönü vurgulanan ticari ve bireysel girişimlerden oluşuyor. Her yıl proje haline getirilmemiş, sürdürülebilirliği olmayan, henüz fikir aşamasını geçememiş yüzlerce başvuru alıyoruz. Bu nedenle sadece platform olarak değil ülke olarak da yolun çok başında olduğumuzu açıklıkla konuşmamız ve tartışmamız gerekiyor.