Skip to main content

ABD’de yasaklanıp yasaklanmayacağı henüz belirsiz olmasına rağmen TikTok, Amerika’da markalar için Branded Effects’i piyasaya sürdü.

Branded Effects adlı yeni özellik, markaların özel efektler tasarlamak için TikTok’un efekt oluşturucularıyla işbirliği yapmasına olanak tanıyacak. Böylece kullanıcılara AR deneyimleri sunulacak.

Branded Effects, TikTok’un yaklaşık bir yıl önce piyasaya sürülen mevcut efekt geliştirme platformu Effect House’un bir uzantısı.

Branded Effects’in kullanıma sunulmasıyla birlikte işletmeler, harekete geçirici mesajlar veya özel hedef kitle belirleme gibi özellikleri de içeren markanın sosyal medyası ve çevrimiçi kampanyaları için efektler oluşturmak üzere TikTok’un en iyi efekt oluşturucularıyla çalışmaya başlayabilir.

TikTok, Branded Effects’in kişisel bakım, güzellik, ambalajlı tüketim malları, eğlence ve perakende gibi alanlarda çalışan markalar da dahil olmak üzere bir dizi işletme için anlamlı olduğunu öne sürüyor.

Şirket, Branded Effects’in ayrıca markanın içeriklerini daha geniş bir kitleye ulaştırmasına olanak tanıdığını ve efektlerini daha fazla görünürlük için efekt panelinin “Trending” sekmesinde premium yerleşimlere yerleştirebileceğini söylüyor. Buna ek olarak TikTok, tüm reklam biçimlerinin Branded Effects’i sergilemeyi desteklediğini ve izleyicileri uygulamanın Efektler sayfasına yönlendirebileceğini ve burada Branded Effects’in bir dokunuşla seçilebileceğini belirtiyor.

TikTok’un çevrimiçi topluluğuna ulaşmak için efektler kullanan işletmelerden biri de Microsoft. TikTok bir blog gönderisinde, Microsoft 365’in ajansı Superdigital’in, Effect House yaratıcıları Eddy Adams ve Jan Trejo ile ortaklaşa WordArt You efektini oluşturmak için Effect House’dan yararlandığını ve bunun sonucunda efektin yer aldığı 126.000 TikTok videosunun ve milyonlarca görüntülemenin elde edildiğini söyledi.

Branded Effects’i test eden diğer şirketler arasında; güzellik markası Laneige, sakız üreticisi Dirol, Netflix Germany ve Shoppers Drug Mart yer alıyor.

Kaynak: Despite uncertain US future, TikTok launches Branded Effects for marketers – TechCrunch