Skip to main content

TikTok, içerik üreticilere özel Creativity Program (Yaratıcılık Programı) adlı yeni programını tanıttı.

TikTok, içerik üreticilerinin daha fazla gelir elde etmesini sağlayacak ‘Creativity Program’ (Yaratıcılık Programı) adlı yepyeni bir program tanıttı. Yalnızca davetli olarak seçilen içerik üreticileri tarafından kullanılabilen programın yakında tüm uygun içerik üreticilerin kullanımına sunulacağı belirtiliyor.

TikTok konuyla ilgili resmi blogunda “İçerik üreticilerinin yaratıcılıklarını geliştirmelerine, daha yüksek gelir potansiyeli oluşturmalarına ve daha heyecan verici, gerçek dünya fırsatlarının kilidini açmalarına yardımcı olmak için tasarlanan Yaratıcılık Programı Beta, her seviyeden içerik üreticinin ödüllendirilmesini destekleyen para kazanma araçları serimizin en son üyesidir” diye yazdı.

Bir dakikadan uzun, yüksek kaliteli ve orijinal videolar

Programa hak kazanmak için içerik üreticilerin kaç takipçiye veya görüntülemeye ihtiyacı olduğu henüz bilinmese de TikTok, programa hak kazanabilmek için kullanıcıların en az 18 yaşında olması ve iyi durumda bir hesaba sahip olması gerektiğini söyledi. Şirketin açıklamasına göre programla para kazanmaya başlamak için içerik üreticilerin “bir dakikadan uzun, yüksek kaliteli ve orijinal videolar” oluşturması gerekecek.

Bu yeni program içerik üreticilere TikTok’un alışık olduğumuz kısa video formatı dışında daha uzun videolar yükleyebilme fırsatı sunuyor. Böylece içerik üreticiler daha uzun videolar yükleyerek para kazanabilecek. İçerik üreticiler ayrıca, video uygunluğu, tahmini gelir, video performans ölçümleri ve analizlerini görüntüleyebilecekleri güncellenmiş bir kontrol paneline erişebilecek. Program, şu anda ABD, Fransa ve Brezilya’da sadece davetli içerik üreticilerinin katılabildiği bir test aşamasında olsa da ilerleyen günlerde tüm kullanıcılara açılacak.

Kaynak: TikTok launches a revamped creator fund called the ‘Creativity Program’ in beta – TechCrunch