Skip to main content

İkincisi gerçekleşen Facebook Talks, Trendyol CMO’su Erdem İnan ve Facebook E-Ticaret Sektör Lideri Gül Yüksel Akkaya’yı ağırladı.

Ticaretin Geleceği ana teması ile geleceğe yön veren önemli konular, trendler ve uygulamaları konuştuğumuz Facebook Talks’un ikincisi, 30 Haziran Çarşamba günü Trendyol CMO’su Erdem İnan ve Facebook E-Ticaret Sektör Lideri Gül Yüksel Akkaya’nın katılımlarıyla gerçekleşti.

MediaCat Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan moderatörlüğünde gerçekleşen buluşma, Trendyol CMO’su Erdem İnan’ın, geçtiğimiz günlerde influencer’ların gelişimini desteklemek adına hayata geçirilen Influencer Akademi’ye dair paylaştığı detaylarla başladı.

İçerik kalitesinin yükselmesi tüm sistemi ileriye taşıyacak

Türkiye’nin, Asya başta olmak üzere global pazarlara kıyasla geride olduğunu ve arayı kapatmak adına herkes için sürdürülebilir ve kapsayıcı bir sistem kurulması ihtiyacından hareket ederek affiliate programlarını hayata geçirdiklerini söyleyen Erdem İnan, halihazırda 15 bin influencer ile çalıştıklarını ve ilerleyen dönemde influencer’lara yeni teknoloji ve araçlar sunacaklarını belirtti. Influencer Akademi’nin, influencer’ların içerik kalitesini yükseltme gayesinden doğduğunu ifade eden İnan’a göre, içerik kalitesinin yükseltilmesi tüm sistemi ileriye taşıyacak bir etken.

Reels Awards başlıyor

Sözü İnan’dan devralan Gül Yüksel Akkaya, Trendyol’un Facebook içerisinde yalnızca Türkiye’de değil, dünyada da takip edilen bir marka olduğunu ve Facebook araçlarını en iyi kullanan markalar arasında yer aldığını vurgulayarak başladığı konuşmasında lansmanı yakın zamanda gerçekleşen Facebook Creator Marketing Accelerator programına dair detaylar paylaştı. İçerik üreticileri ve markaların geçmişten bu yana karşılıklı olarak değer sağladıklarını söyleyen Yüksek Akkaya, programın, içerik üreticilerinin gelir elde etmelerine yönelik hayata geçirildiğini ve bu kapsamda Trendyol ile hayata geçirdikleri işbirliğinin dünyaya ilham verdiğini belirtti.

İçerik üreticileri için eğitimin öneminin altını çizen Yüksel Akkaya, startını verdikleri eğitimlerin yanı sıra Trendyol ve MediCat işbirliğiyle hayata geçirilen Reels Awards’un, içerik üreticileri için eğlenceli bir etkinlik olacağına inandıklarını söyledi.

Test yapmayacak kadar paranız var mı?

İzleyiciler, buluşmanın ikinci bölümünde Trendyol’un pazarlama ve iletişim stratejilerinde karar mekanizmalarının işleyişine dair detayları dinleme fırsatı buldu. Data’nın avantajına vurgu yapan İnan, pazarlama kararları öncesinde data’nın iş hedeflerine uygun olup olmadığını tespit etmeye çalıştıklarını söyledi. Uzun vadeli büyüme hedefleri doğrultusunda, müşterilerin farklı kategorilere ya da yeni hizmetlere yönelmeleri gerektiğine inandıklarını, bu doğrultuda gerçekleştirilen testlerde Facebook ile yakın çalıştıklarını ifade eden İnan, aktif kârlılık oranı yüksek olsa bile büyümenin olmadığı senaryoların anlamsız olduğunu belirtti.

İnan’a göre, önemli olan uzun vadeli ve kalıcı büyüme. İnan, testlerin önemini ise şu soruyla vurguladı: “Test yapacak kadar değil, test yapmayacak kadar paranız var mı?”

Keşif ticareti

Sözü İnan’dan devralan Gül Yüksel Akkaya, keşif ticaretinin artan önemine dikkat çekti. Tüketicilerin markalardan beklentilerinin arttığını, ilgi alanlarındaki ürünlerin karşısına çıkmasını talep ettiklerini, Trendyol’un keşif ticaretini benimseyen markalar arasında yer aldığını söyleyen Yüksel Akkaya’ya göre müşteri ihtiyaçlarını tahmin edebilmek ve keşif yoluyla talep oluşturmak da markanın en büyük başarıları arasında.

Trendyol ile tüketici davranışlarını, trendleri incelediklerini ve testler gerçekleştirdiklerini belirten Yüksel Akkaya, Ramazan ayında gerçekleştirdikleri işbirliği neticesinde, markanın bilinirlik ve performans kampanyalarının birlikte olduğu bir stratejinin, salt performans odaklı optimize edilen bir stratejiden çok daha iyi ticari sonuçlar verdiği bilgisini paylaştı.

Pandemi dijital göçü erkene çekti

Erdem İnan’ın paylaştığı verilere göre, Türkiye’de e-ticaretin toplam perakende içerisindeki payının bu yıl itibarıyla yüzde 11. Geçmişte bu orana birkaç yıl sonra ulaşılacağı öngörülse de pandemi dijital göçü hızlandırmış durumda. Çin’de e-ticaretin payının yüzde 35 – 40 bandına ulaştığı düşünüldüğünde, İnan’a göre Türkiye henüz yolun başında. Bu dönüşümde KOBİ’ler büyük şirketlere kıyasla dezavantajlı konumda ve Trendyol da söz konusu dezavantajı giderme niyetiyle hareket ediyor.

Facebook’un KOBİ’lerin dijital kanallarını güçlendirmek ve ticaret yapmalarını kolaylaştırmak için attığı adımlar hakkında bilgi veren Gül Yüksel Akkaya ise reklam ürünlerinin yanı sıra KOBİ’lere Facebook Mağazalar gibi ücretsiz olanaklar da sunduklarını söyledi. Yüksel Akkaya, Türkiye’de KOBİ’ler için 7 milyon TL hibe programı hayata geçirdiklerini aynı zamanda Ticaret Bakanlığı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile ortak çalışmalar yürüttükleri bilgisini de paylaştı.

Kaçıranlar ve tekrar izlemek isteyenler için Facebook Talks: Ticaretin Geleceği II burada.