Skip to main content

Türkiye’de ikincisi düzenlenen Discop Televizyon Yayıncılığı Fuarı, 1991 yılından beri dünyanın çeşitli ülkelerinde düzenleniyor.  Bu yıl 28 Şubat-1 Mart tarihleri arasında Ceylan Intercontinental Otel’de konferansının ‘Geleceği çözümlemek’ adlı oturumunda dijital…

Türkiye’de ikincisi düzenlenen Discop
Televizyon Yayıncılığı Fuarı, 1991 yılından beri dünyanın çeşitli
ülkelerinde düzenleniyor
.  Bu yıl 28 Şubat-1 Mart tarihleri arasında Ceylan Intercontinental Otel’de konferansının ‘Geleceği çözümlemek’ adlı oturumunda dijital dünyanın giderek çift ekranlı bir hale gelen yeni oluşumu sektörün uzmanları tarafından ele alındı.

Oturumun moderatörlüğünü, TEDXSILKROAD Istanbul’un küratörü Ferhan Cook üstlenirken, X-Media Online Çözümler adlı Rus merkezli şirketin Proje Müdürü Vladamir Nabatov ve Noktacom Medya’nın CEO’su Tümay Asena, içerik dağıtımındaki değişen içeriklerle ilgili sunumlar yaptılar.

Vladamir Nabatov, televizyon izlenme oranının çok küçük bir oranda düştüğünü gösteren grafikleri paylaşırken, ‘Televizyon izleyicilerinin yaşı yükselirken, genç izleyicilerin izleme alışkanlıkları, internet gibi diğer ortamlarda gezinmek için bölünüyor’ dedi. Noktacom Medya CEO’su Tümay Asena ise, Türkiye’nin İnternet kullanımı ve video izleme oranlarının yüksek sayılarına dikkatleri çekerek ‘yerel içeriklerin küratörü olan siteler olarak video platformlarımızı desteklemek için içerik sağlayan farklı sitelere ihtiyacımız var’ uyarısını yaptı.

Peş peşe yapılan oturumlarda diğer konuşmacıların odaklandıkları tema ise dijital içerik oluşumunda kâr sağlamanın yöntemleri oldu. Fransa’nın Southern Region Direktörü olan Guillaume Gerard, televizyon kullanıcılarının artık değişik platformlar aracılığıyla bağlantı talep ettiklerini vurguladı. İnternet kullanımının, mobil cihazların, sosyal medya ve bulutun kullanımının ve öneminin arttığını belirten Gerard, ‘2015 yılına kadar mobil veri trafiği 26 kat artacak’ dedi.

Gerard’dan sonra konuşan Screenz kreatif direktörü Daniel Ravner ve Padem Group’un CEO’su Allan Mclennan ise ‘trans-medya’nın yerini ‘çapraz-medya’ya bıraktığını ve günümüzde farklı platformlarda yayın yapan dağıtım şirketlerinin artık çapraz-medya yaklaşımı ile tek bir platforma (genellikle televizyona) odaklanarak, yeni medyayı (sosyal medya, sosyal televizyon) bu platformdaki mesaj ve içerikleri desteklemek amacıyla kullanmaya başladıklarını aktardılar. Allan Mclennan konuyla ilgili olarak şunu söyledi: “Farklı platformlara odaklanmanın bir anlamı yok. Artık bu farklı platformlar birbirlerinden çokta farklı sayılmıyorlar. Televizyon her zaman burada olacak ama insanlar artık İnternet aracılığıyla izleyicileri ile etkileşime geçerek bu deneyimi kişiselleştirebilirler.”