Yüz yüze iletişimde zorlananlar sosyal medyayı daha fazla kullanma eğiliminde
Araştırmaya göre 18-24 yaş grubu teknolojinin onlara sağladığı önemli bir avantajın, kendilerini daha rahat ve özgür ifade etmelerini sağlaması olduğunu söylüyor. Sosyal medyanın yoğun kullanımı yüz yüze iletişim becerilerimizi öldürüyor olabilir mi?
Buna yine İSMER’den Psikolog Pınar Ersöz Tezer şöyle yanıt verdi: “Yüz yüze iletişimde zorlananlar sosyal medyayı daha çok kullanma eğilimindeler. Öte yandan arzu ettikleri benliklerini sosyal medya hesaplarında oluşturan bireylerin bir süre sonra gerçek dünyaya uyumları azalmaya başlar. Sosyal med- yada binlerce takipçisi olan insanların gerçek dünyada insan ilişkilerinde büyük problemler yaşadığı sık rastlanan durumlardır.’
Dijitalleşme ile derin düşünce yerine biraz daha yüzeysel bakışa bıraktı
Davranış Bilimleri Uzmanı Aşkım Kapışmak da dijitalleşmeyi hayata bakışımıza getirdiği yüzelleşme nedeniyle eleştirenlerden. Aşkım Kapışmak şöyle söylüyor: “Öncelikle eğlence ve tüketim kavramlarının tüm içeriği mutluluğa değil hazza hizmet eder .Eğer hazza dayalı bir eğlence ve tüketimden bahsedeceksek dijitalleşme bu kaynaklara daha hızlı ulaşmayı pratikte kurnazlığı seçenek çoğunluğunu aynı anda birçok şeyi yapabilme lüksünü beraberinde getirdi. Bu faydalarının yanında tabiî ki bazı olumsuz sonuçlara da yol açtı. Görselliğin ön plana geçmesi, parça odaklı sizin yapısı ve uyaran fazlalığı stresi ve kararsızlığı beraberinde getirdi. İnsanoğlunun haz ve mutluluk kaynakları değişmez. Dijital teknoloji tüm bu ihtiyaçların içinde kendine yer bulur.”
Beğeni sayın kadarsın
18-24 yaş arası gençlerin sosyal medya paylaşımı yaptıklarında en önemsedikleri detay; paylaşımlarının başkaları tarafından beğenilmesi ve aldıkları beğeni sayısı. Fenomenlere özeniyor, fenomenleşmek istiyoruz. Bu nedenle takipçi sayımızı, paylaşımlarımızın kaç “like” aldığını, kimin yorum yaptığını önemsiyoruz.
Yaş, cinsiyet, sosyo ekonomik statü farketmeksizin tüm halk geneli için sosyal medyada yaptığı bir paylaşımın beğenilmesi, mutlu hissettiriyor. 18-24 yaş grubunun ünlü kişileri daha fazla takip ettikleri görülürken tüm yaş grupları için bir sivil toplum kuruluşunu takip etme düzeyinin çok düşük olduğu dikkat çekiyor.
Yorumlar