Skip to main content

Adobe Dijital İndeks Ekibinin öngörülerine göre, Super Bowl’un oynanacağı Pazar günü mobil video izleme sayısı iki katına çıkacak. Dünyada en ilgi çeken ve seyirci toplayan spor organizasyonlarından biri olan Amerikan…

Adobe Dijital İndeks Ekibinin öngörülerine göre, Super Bowl’un oynanacağı Pazar günü mobil video izleme sayısı iki katına çıkacak.
Dünyada en ilgi çeken ve seyirci toplayan spor organizasyonlarından biri olan Amerikan Futbol Ligi’nin şampiyonluk maçı Super Bowl’da yarın gerçekleşecek maçın skoru merakla bekleniyor. 
Adobe, dijital pazarlama bloğu ‘Adobe Digital Marketing Blog’ da Super Bowl ile ilgili öngörülerini paylaştı. Adobe Dijital İndeks ekibi; cihazlara göre sporla ilgili içeriklere yönelik tüketim yönelimlerini ve Super Bowl odaklı televizyon reklamlarının web trafiğini nasıl etkilediğini anlamak için iki farklı analiz gerçekleştirdi. 
Öngörülere göre; Super Bowl için reklam verenlerin web trafiklerinde ve tesadüfi site ziyaretlerinde yüzde 20 artış bekleniyor. Super Bowl’un oynanacağı pazar günü mobil cihazlardan video izleme sayısının iki katına çıkacağı tahmin ediliyor. Buna göre, Super Bowl için reklam verenlerin televizyon harcamalarına ek olarak mobil video tüketimindeki çevrimiçi video reklamcılığına yönelik eğilimi de dikkate alması gerektiği vurgulanıyor. 
Hedef kitle büyüyor, fiyatlar sabit kalıyor
Rapora göre; mobil reklamcılık karmaşıklığını koruyor ancak hedef kitlenin büyümesi ve daha fazla harcama yapmasına rağmen fiyatlar görece düşük kalmaya devam ediyor. ABD’de reklam verenler 2012 yılında 180 milyar dolar harcadı ancak bunun sadece yüzde 2’si mobil reklamcılığa yönelikti.
2012 web trafiği verileri
2012 yılında giderek daha fazla marka maçtan önce Super Bowl videolarını çevrimiçi yayınladı. 2012 verileri, reklam verenlere yönelik trafiğin Super Bowl öncesinde çok daha erken aşamada en üst düzeye çıktığını gösteriyor. Ancak Super Bowl’dan sonraki hafta 2011’de yüzde 15 olan sayfa görüntülemeye göre yüzde 12 ve yine 2011’de yüzde 23 olan site ziyaretlerine göre 2012 yılında yüzde 12 artış görüldü. Bu veriler, ilk gösterimlerin toplam etkiyi artırmak yerine trafiği yukarı çekmede daha etkili olduğunu gösteriyor.