Skip to main content

“Üçüncü mekân” olma iddiasındaki Starbucks, Web3’te kalıcı bir yer edinmeyi amaçlıyor.

Starbucks’tan ikinci çeyrek bilanço açıklaması sırasında beklenmedik bir hamle geldi. Şirketin CMO’su Brady Brewer, şirketin Web3 dünyasına yöneleceğini, bu kapsamda sunulacak olan konseptlerin müşterilerde topluluk algısını güçlendireceğini belirtti.

Ev ve iş yeri dışında insanların bir araya gelerek topluluklar oluşturabilecekleri sıcak bir ortam olduğu algısını güçlendirerek, yine evleri ve iş yerleri dışında insanların “üçüncü mekânı” olma iddiasında olan şirket; NFT’lerin Starbucks markasının önemli bir parçası haline geleceğini aktardı.

Şirket tarafından yayınlanan bir blog yazısında, ilerleyen dönemde müşterilerin bir topluluğun parçası olmalarını sağlayacak olan bir NFT koleksiyonunun satışa sunulacağına ve ek olarak, bu NFT’lerin sahiplerine ayrıcalıklar sağlayacaklarına değinildi. Blog yazısına göre, bu NFT’ler hem güncel ve geçmişten Starbucks tarzı sanatsal ifadeler hem de dünyaca ünlü isimler ile yapılacak iş birlikleri üzerinden oluşturulacaklar.

NFT’ler ile birlikte sağlanacak olan ayrıcalıklara dair herhangi bir bilgi verilmezken, şirketin sahibi ve geçici CEO’su olan Howard Schultz, Web3 döneminde şirketin yeni bir CEO ile yola devam edeceğini açıkladı. Öte yandan, şirketin NFT’ler ile vaat ettiği çeşitli ayrıcalıkları ve topluluk oluşturma imkânlarını halihazırda kullanımda olan uygulamalarına entegre etmek yerine NFT’leri tercih etmesi dikkat çekti.

Kaynak: Starbucks wants to sell you NFTs with your Frappuccino – Mashable