Skip to main content

Starbucks, müşterilerinin enflasyona rağmen harcama alışkanlıklarını değiştirmediklerini açıkladı.

Starbucks CEO’su Howard Schultz, Starbucks müşterilerinin enflasyona rağmen harcama alışkanlıklarını değiştirmediklerini, harcamalarda fark edilebilir bir azalma olmadığını açıkladı. Schultz, fiyatların geçtiğimiz yıl ortalama %5 artış göstermelerine rağmen, müşterilerin taleplerinde bir değişim yaşanmadığını aktardı. Şirketin üçüncü çeyrek bilanço açıklamasında konuşan Schultz, bu durumun değişebileceğinin farkında olduğunu da belirtti.

Fast food zincirlerinin ve Starbucks’ın rakibi olan diğer kahve dükkânı zincirlerinin satışlarında gözle görülür düşüş yaşadıkları bu dönemde Starbucks’ın etkilenmeden yoluna devam etmesi, Schultz’a göre, Starbucks’ın Z kuşağı müşteriler arasındaki popülaritesinden ve içecekleri, özellikle de soğuk içecekleri kişiselleştirmedeki avantajlarından kaynaklanıyor.

Kaynak: Starbucks says customers aren’t changing their spending habits despite inflation – Business Insider