Streaming devi Spotify, sanatçılara çalışmalarını tanıtmak için kullanabilecekleri yeni bir ücretli araç sunmaya başladı. Showcase adlı bu araç, ödeme yapmaları halinde sanatçıların çalışmalarını uygulamanın ana sayfa akışında tanıtacak.
Şirket, “Showcase, müziği pazarlamak için tasarlanmış en yeni aracımızdır. İstediğiniz yayınları, istediğiniz zaman, ulaşmak istediğiniz dinleyicilere doğrudan Spotify’ın ana sayfasında tanıtmanıza olanak tanır” diyor.
Bu yeni araç sanatçılara, eski veya yeni şarkıları ve albümleri de dahil olmak üzere tüm çalışmalarını daha fazla insanın önüne çıkarmanın bir yolunu sunuyor. Showcase ile sanatçılar, çalışmalarını tanıtmak için kullanabilecekleri bir mobil banner oluşturabilecek ve bu, daha sonra uygulamanın en çok ziyaret edilen yeri olan Spotify’ın ana sayfasının üst kısmında sponsorlu bir öneri olarak görünebilecek.
Bu sponsorlu öneriler, sanatçının ekibinin seçimine bağlı olarak, Spotify tarafından sağlanan çeşitli başlıklar altında görünecek. Örneğin sanatçılar çalışmalarını tanıtmak için “yeni şarkı”, “turnede” veya “mevsimsel ezgiler” gibi başlıkları kullanabilecek. Sanatçılar Showcase ile ayrıca hedeflemek istedikleri kişileri seçebilecek ve hem aktif hem de eski dinleyicilerine yönelebilecek.
Showcase reklamlarının 30 farklı ülkedeki kullanıcılara gösterileceğini söyleyen şirket açıklamasında, “Showcase, 30’dan fazla pazardaki dinleyicilere ulaşmanızı sağlayarak küresel bir hayran kitlesi geliştirmenize yardımcı olur” ifadelerine yer veriyor. Ancak başlangıçta Spotify, Showcase’i yalnızca son 28 gün içinde en az 1000 kez dinlenen ve fatura ülkesi ABD olarak belirlenen sanatçılara sunacak.
Showcase’in önümüzdeki haftalarda ABD’deki uygun sanatçılar için “Sanatçılar için Spotify” uygulamasındaki Kampanyalar sekmesinde kullanıma sunulacağını söyleyen Spotify, önümüzdeki aylarda araca erişimin dünya çapında daha fazla sanatçıya genişletileceğini belirtiyor.
Kaynak: Spotify will promote artists’ music on your Home feed, if they pay – engadget
Yorumlar