Skip to main content

TikTok, Instagram ve YouTube’a benzeyen Spotify’ın yeni arayüzünde, ana sayfanın büyük bir kısmı dikey akışa sahip görüntülerden oluşuyor.

Spotify, uygulamasının temel ana ekranını yeniden tasarlayarak kullanıcıların dinleyecekleri ve izleyecekleri yeni şeyler bulmasını kolaylaştırmaya çalışıyor.

Spotify’ın Stream On etkinliğinde duyurduğu bu yeni arayüzle podcast ve sesli kitaplara verilen öncelik de daha kapsamlı hale gelecek. Özellikle videolu podcast’ler, güncelleme sonrası ana sayfada yer almaya başlayacak.

Uygulamayı ilk açtığınızda tıpkı şu anda olduğu gibi sevdiğiniz albümler ve çalma listeleri karşınıza çıkmaya devam edecek. Ekranı biraz aşağıya kaydırdığınızda ise videolu bir podcast otomatik olarak çalmaya başlayacak. Veya hoşunuza gidebilecek bir oynatma listesi hakkında size biraz daha bilgi vermeyi amaçlayan Instagram tarzı büyük bir fotoğraf göreceksiniz.

En üstte, “Müzik” veya “Podcast’ler ve Programlar”a dokunursanız, alıştığınız Spotify’dan çok Instagram Stories veya TikTok’a benzeyen bir dikey akış göreceksiniz.

Spotify’da fark edebileceğiniz bir diğer yenilik ise daha kişiselleştirilmiş yapay zekâ. Parçaları mevcut çalma listelerinize geçici olarak ekleyen Smart Shuffle özelliği, Spotify’ın yıllardır üzerinde çalıştığı “sadece size özel çalma listesi” fikrinin geliştirilmiş hali.

Kaynak: Spotify’s new design is part TikTok, part Instagram, and part YouTube – The Verge