Skip to main content

Son zamanlarda daha iş odaklı atılımlar gerçekleştiren SoundCloud, artık reklamlara yer verecek

Müzik paylaşım sitesi SoundCloud, ilk kez reklamları sunacağı bir platformu tanıtıyor. Yeni platform, içerik yaratıcılarına para kazanma fırsatı sunacak.

Yeni yaratıcı partner programı On SoundCloud’da üç farklı üyelik seçeneği bulunuyor: Partner, Pro ve Premier.

Premier seviyesi, içerik oluşturanlara reklam aracılığıyla şarkılarından para kazanma seçeneği sunuyor. Elde edilen gelir, SoundCloud ve eser sahibi arasında paylaşılacak. Başlangıç için Premium seviyesine geçmek isteyen eser sahipleri de davet ile sisteme giriş yapılabilecek.

SoundCloud Kurucusu ve CEO’su Alex Ljung, SoundCloud’un her iki taraf için nasıl çalıştığını şöyle açıklıyor:

”Reklam seçeneğinin içerik oluşturanlar için önemli bir tarafı bulunuyor. Bir reklamı her gördüğünüzde veya dinlediğinizde sanatçı para kazanıyor. İçerik yaratıcılarını desteklemeye ek olarak; reklamlar sayesinde müzik servisi ücretsiz ve SoundCloud’u dinleyen herkese açık kalacak.”

Partner seçeneği, ücretsiz olup; sitede ilk şarkınızı paylaşmanıza izin veriyor. Ayrıca geri bildirim alabiliyor ve temel verilere erişebiliyorsunuz.

Pro seviyesi ise ücretli bir seçenek olup; sitede daha çok yükleme süresi sunuyor.

SoundCloud’da reklamların hangi ölçekte görüleceği henüz netlik kazanmadı.

SoundCloud sevenler için kötü bir gün olsa da; kullanıcılarına servisi ücretsiz sunmaya devam etmesinin açık nedenlerinden biri de bu. SoundCloud’un reklamlara yer verecek olması, internet sitesinden para kazanma dünyasına atılan bir adım olarak görülüyor. Ayrıca önümüzdeki aylarda reklamları görmek istemeyen kullanıcılar için üyelik seçeneğini sunması bekleniyor.

Bugünden itibaren SoundCloud’da hayata geçecek reklam destekli platform, ilk olarak ABD’de, sonrasında tüm dünyaya sunulacak.

Kaynak: Gizmodo, The Next Web

Fotoğraf: Gizmodo