Skip to main content

Markaların ve pazarlama profesyonellerinin, gerek sektörle ilgili gerek ise genel olarak pazarlama trendlerini takip ettiği ana bilgi kaynaklarının başında sosyal medya geliyor. Sosyal medyanın itici gücünü ise kadınlar oluşturuyor.

Sosyal medya tıpkı bir mutfak gibi, sıcak yemek beklentisi tüm gün sürüyor. Bu beklentiyi oluşturan da, şef önlüğünü giyip yemeği servise hazırlayanlar da yine kadınlar.

Kadınların sosyal medya alışkanlıkları sektöre yön veriyor

Hangi sektörden olursa solun kadınları merkezine koyan bir markanın dijital alanda yapabileceği çok şey var. Kadın kullanıcılar bir tüketici olarak çok zeki. Onlara bir şey satmanızı istemiyor, sizinle ortak bir şeyden keyif almak, yaptığınız işe dahil olmak istiyorlar. Deneyim inşası ve hikaye anlatımını bizzat kendi paylaşımlarında kullanarak sektöre de yön veriyorlar.

funda gulecKadınlar alışveriş deneyimini bizzat kendisi yaratıyor

Markaların kendi geliştirdikleri içerikleri tüketicilerle paylaşması artık yeterli bir yol değil. Okunma oranlarının düştüğü ve içeriklerin hızla tüketildiği günümüzde, sıra dışı – ilgi çekici içerikler, yeniye olan talepler yine kadınlardan geliyor.

Kadınlar birbirinden ilham alıyor, cesaretlendiriyor ve bağlı kalıyor. Yeniyi denemekten çekinmiyor, akımların ve trendlerin başlangıç noktasını oluşturuyorlar.

Kadın kullanıcılar markaların internet sitelerini mobil üzerinden takip ediyor. İnternet sitesini ziyaret etmelerini sağlayan en büyük tetikleyicileri ise yine sosyal medya üzerinden keşfediyorlar.

Erkekler Google’da, kadınlar sosyal medyada

Google’ın trendlerine baktığınızda tahmin edilebilir sonuçlar görürsünüz. Diziler, futbol, ülke gündemi, son dakika haberleri önlemi alınabilen – takibi kolaylaştıran bir düzende ekranınıza düşmeye başlar. Oysa kadınların gündemi sürprizlerle doludur. Gün içinde kadınlardan rağbet gören bir marka veya ürün fenomene dönüşebilir. Öte yandan iyi yönetilememiş bir kriz, markanın veya ürünün sonunu da getirebilir. Kadınlar öfke ve sevgilerini göstermek konusunda sınır tanımaz. Hal böyle olunca mesai saati bulunmayan kadınları nasıl kontrol edebilirsiniz?

Fırsat olduğunda kasları dinlendirmek iyidir, beyni dinlendirmek ise çok tehlikeli

Stirling Moss

Dijital çağda zamana ayak uydurmak için dinlenmeyi unutun. Nefes almak istiyorsanız kadınların sosyal medyada bıraktığı ayak izlerini iyi izleyin. Bu ayak izlerini toplayıp analiz etmek ve iletişminizin bir parçası haline getirmek, olası sıkıntıların çözümü konusunda büyük güç getirir.

Markalar ne ister? Kadınlar ne sağlar ?

Yeni müşteri kazanmanın en hızlı yolu, mevcut müşterilerinizin markanızı arkadaşlarına ve tanıdıklarına tavsiye etmesinden geçiyor. Burada itici güç “lider kadınlar”. Kanaat önderi ve yaratıcı içerik üreticisi kadınlarla sağlam bir bağ kurmazsanız işiniz çok zor. Kadınların empati üzerine bir dünyası var. Kendine yakın gördükleri kullanıcıları takibe alıyor ve ilham veren paylaşımlarına ilgi gösteriyorlar.

Benimseyen kadınlar

Yeni bir ürünü, vaadi veya faydayı anlatamadığınızda başarısızlık artık daha hızlı geliyor. İşlevini yitiren reklam spotları yerini, daha anlamlı ve çekici içeriğe bırakıyor. İçeriğinizi sosyal medyadan duyurduğunuzda, kadınların ilgisini çekebilecek ve ürününüzle bağ kurup – iletişim haline girebilecekleri bir alan sunmuş oluyorsunuz.

Bu açıdan kadınların kullanıcı alışkanlıklarının reklam sektörünü ciddi bir zorlama ve değişimin içine çekiyor.

Sürdürebilirlikte kadınlar

Ürününüzün tanıttınız, tetikleyici gücünüz kadınlar. Çünkü marka takip etmekten çekinmiyor, paylaşımlarında size yer vermekten gocunmuyorlar. Güzel başlayan hikayenizin gelişme kısmını renklendiren ve sonuca gitme konusunda yol haritası sunanlar yine kadınlar.

Kriz yönetiminde kadınlar

Bir marka olarak her an her yerde olmanız zor. Öte yandan krizin nereden geleceği, hangi saate patlak vereceğini öngörmek kolay değil. Günümüzde dünyaca ünlü markaların bile kriz yönetiminde lider kadınlardan destek aldığını ve stratejilerinin en önemli parçası haline getirdiğini görüyoruz. Bu bir acizlik mi, bence değil… Markanıza ipe götüren ve ipten geri getirenler yine kadınlar.

Yaratıcılıkta kadınlar

Kadınlar yeni özellikleri denemede, günlük hayatlarına adapte etmede markaların önünde koşuyor. Siz, “Daha nasıl adapte ederiz, nasıl bir etki sağlarız,” diye düşünürken, onlar canlı yayınlar üzerinden takipçilerini evlerinde ağırlıyor. Üstelik tekrar hatırlatmak isterim: Mesai saatleri yok. Doğrudan hedef kitleniz, televizyon yerine artık dâhil olabildiği ve kendisini yakın hissettiği yayına konuk oluveriyor.

Sosyal medyanın geleceğini şekillendiren kadınlar

Sosyal medyanın geleceği mobil cihazları üzerinden şekilleniyor. Çünkü kadınlar telefonlarını ellerinden düşürmüyor, sosyal medyanın hakkını veriyorlar.

Sizi benimseyen, gücünüze güç katan kadınlardan sakın çekinmeyin.

Yeter ki, anlatmaya çalıştığınız hikâyenizde, kendilerini gösterebilecekleri nitelikli bir rol verin.

Funda Güleç / Blog Yazarı