Skip to main content

Normal 0 21 false false false TR X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Normal Tablo”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan;…

Normal
0

21

false
false
false

TR
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal Tablo”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Mr. Youth adlı pazarlama şirketi, 4.500 yetişkin katılımcı
ile yaptığı bir ankette, yılbaşı gibi özel günler için alınan hediyelerin
arkasında sosyal medya platformlarının büyük etkisi olduğunu ortaya çıkardı.
Yeni yıldan hemen önce yapılan alışverişlerin yüzde 66’sı, sosyal medyada
kişiler arasındaki etkileşim sonucunda yapıldığı belirtiliyor.

Ürünler ile ilgili
paylaşımların dağılımı

Sosyal medya kullanıcıların çoğu, bir ürünü satın alma
kararını yapmak için, arkadaşlarına, ailelerini ve markaların sosyal medya
sayfalarına güveniyorlar. Bu bağlamda sosyal medya kullanıcıların yüzde 38’i, markaların
Facebook sayfalarına yorum yazarken, yüzde 21’i markaların Twitter sayfalarında
paylaşım yapıyorlar. Yine Facebook ve Twitter temel alındığında, sosyal medya
kullanıcıları arasında yüzde 93’ü Facebook üzerinden birbirlerine tavsiyede
bulunurken, yüzde 22’si Twitter üzerinden tavsiye alıyor ya da veriyor. Google+
platformunda tavsiye alışverişinde bulunanların oranı ise yüzde 18.

Hediye tavsiyeleri
kimlere, nereden ulaşıyor?

Bunun yanı sıra, sosyal medya kullanıcılarının tavsiyesi,
özel günlerde herhangi bir hediyenin satın alınma ihtimalini ikiye katlıyor.
Yani, sosyal medya alanında yapılan bir tavsiyenin satışa çevrilme ihtimali,
gerçek hayatta alınan bir tavsiyeden daha yüksek. Sosyal medyayı kullanmayan
kişilerin, özel günler için hediye tavsiyeyi yapma veya alma oranı yüzde 49
iken, sosyal medya kullanıcılarında bu oran yüzde 86. Tavsiye veren ya da alan
sosyal medya kullanıcılarının yüzde 65’i alışverişe yol açarken, bu platformu
kullanmayanların tavsiyelerinin sadece yüzde 33’ü bir ürünün satın alınmasına
yol açıyor.

Sosyal medyada yer
alan markalar kazanıyor

Sosyal medya kullanıcılarının yüzde 36’sı ise, sosyal medyada varlığı olan markalara daha çok güveniyor. Bunun sonucunda da kullanıcıların yüzde 52’si güvendikleri markalara daha çok para harcıyor, ortalama bir hediye için
860 dolar ödüyorlar. Bunun yanında, sosyal medyayı kullanmayan kişilerin
güvendikleri markalar için daha çok para harcama ihtimalleri yüzde 29. Ortalama
olarak ise 640 dolar harcıyorlar.

Kullanıcılar ile
etkileşimin önemi

Kullanıcılar ile şirketlerin arasındaki etkileşimin önemli
olduğu farklı araştırmalarca vurgulanıyor. Buna rağmen markalar, kullanıcıların
yorum ve paylaştıkları içeriklerin yalnızca yarısına tepki veriyorlar. Verdikleri
cevapların yarısından fazlasını ise (yüzde 61) Twitter aracılığıyla, yüzde 55’ini
Facebook aracılığıyla veriyorlar. Yaptıkları yorumlara veya diğer
paylaşımlarına tepki alan kullanıcıların yüzde 80’i ise, bunun sonucunda
markanın ürününü satın almayı seçiyorlar.  

 Siz hediye alırken sosyal medyadan ne kadar faydalanıyorsunuz?