Skip to main content

Sosyal medya ölçümleme ve analizi firması Socialbakers, 2017’ye ait sosyal medya pazarlama tahminlerini paylaştı

Brexit referandumu ve ABD başkanlık seçimlerinin sonuçlarını az ya da çok sosyal medyanın şekillendirdiğini söylersek, yalan söylemiş olmayız. Bununla birlikte sosyal medya platformlarının gerek teknoloji gerekse iş modelleri anlamında olgunlaşmaya başladığını da teslim etmemiz gerekiyor. Örneğin, sosyal medyanın reklamcılığa yaklaşımı geleneksel medyaya evrilmeye başladı ve paid medya egemen model olarak çıktı. Öte yandan, akıllı telefon kullanımındaki artış sonucu çevremizde eğlence de arttı. Bu noktada başarının yeni ölçütü tüketicinin dikkatini yakalamaya ve en yüksek seviyede tutmaya odaklandı. İşte, sosyal medyada aktif olan şirketler de, bu pazarlama kanalı kendi lehlerine kullanmak için yeni destek şekilleri bulmak zorundalar.

Moses Velasco – Ürün Yönetiminden Sorumlu Başkan Yardımcısı

Sosyal medya, pazarlama stratejilerinin önemli bir parçası haline geldi
Sosyal medyanın online faaliyetlerin önemli bir bölümünü kapsaması nedeniyle şirketler sosyal medyayı pazarlama ve dijital pazarlama stratejilerinin önemli bir parçası olarak ele almaya başladı. Bu, sadece pazarlamayla sınırlı değil. Müşteri hizmetleri, insan kaynakları ve diğer departmanlar da sosyal medyayla ilgili çeşitli paylar üstlenmeye başladı. Şöyle bir araştırmayla örneklendirelim: McKinley Marketing Partners’ın yürüttüğü bir araştırmaya göre, pazarlama pozisyonlarının yüzde 90’ı için günümüzde dijital pazarlama veya analitik özellikler de isteniyor. Sosyal medya ise artık lüks olmaktan çıktı ve mecburiyet haline geldi.

Sosyal medyanın sunduğu reklamcılık teknolojileri olgunlaşmaya başladı
Sosyal medya kanallarının sundukları reklamcılık teknolojilerinin de olgunlaştığını görüyoruz. Önemli sosyal medya kanallarındaki hedefleme, esneklik ve medya satın alma seçeneklerinin reklamverenlere, hedefleme ve tüketicilere erişim konusunda kusursuza yakın fırsat vadediyor. Büyük sosyal medya platformlarındaki reklam seçenekleri, birçok uzmanın dijital reklamın 2017’de nihayet TV reklam harcamalarının geçeceğini düşünülmesiyle, 2017’nin pazarlama yılı olarak tanımlanmasına yardımcı olacak. Bu değişimle dikkate değer bütçelerin de sosyal medyaya akacağını öngörebiliriz. 2017’ye baktığımızda, endüstriyi ileriye taşıyacak çeşitli değişikliklerin meydana geleceğini ve bunun sonucunda da sosyal medyanın kurumlar için gerçekten önemli olduğunu görmeye başlayacağız.

Sosyal medyada verilerinizi anlamak, performansınızı iyileştirmek ve sosyal medya kanallarından verim almak için çok önemli. 2016’da şirketler kendi platform, rakip, reklam ve müşteri verilerini farklı araçlarla takip etti. Bu verilerin artık tek bir merkezde tutularak tutarlı bir ekosistem oluşturması gerekecek. Tek bir veri ekosistemiyle veri bilimcileri güçlü algoritmalar oluşturarak verileri beraber çekerek analiz edecek, böylece gelecekte alınması gereken önlemleri terzi işi önerilere dönüştürebilecek.

Müşterilerin hayatları araçlar sayesinde kolaylaşacak
Yukarıdaki bakış açısını akılda tutarak bütün verileri tek bir merkezde tutmanın önemli olduğunu vurgulayalım. Yani, 3-5 farklı araç kullanmaktan tek ama güçlü bir araca geçiş yapılmalı. 2017’de daha açık ve kapsamlı öneriler ortaya çıkacak, müşteriler için en önemli disiplinlerin servisleri API’larla bir araya getirilecek. Ayrıca şu anda parçalı bir görünüme sahip olan endüstride, konsolidasyon göreceğiz. Büyük oyuncular, küçükleri satın alacak. Bu, müşteriler için anlamlı bir hareket. Çünkü geçmişte manüel olarak yaptıkları veri analizinde (dinleme, rakip analizi ve reklamlar gibi) hem yaptıkları iş azalacak hem de bu iş için kullanmak zorunda oldukları araçlar düşecek.

Otomasyon sosyal medya ölçümlemesi araçlarının olmazsa olmazı
Yeni sistemler verilerinizin daha ayrıntılı bir görüntüsünü gerçek zamanlı analizle sunarken, tavsiyelerini de daha hızlı aktaracak. Bu tür makine yöntemiyle öğrenen algoritmalar giderek daha da akıllanacak ve kendisine öğretilen seçeneklerden en iyisini seçebilecek. Bundan sonraki adım ise tam otomasyon olacak. Bunun kısa vadede hayata geçeceğini ve anlaşılmasının kolay olacağını vurgulamak gerekiyor.

Farklı platform ve hedef kitleler için içerik oluşturarak paylaşmak, sosyal medyada başarı için kilit öneme sahip. Bu da makineler için zamanlama, hedef kitle ve bütçeler için ağır bir yük anlamına geliyor. Bunun sonucunda da, pazarlamacılar tüketiciler için mükemmel içerik üretimine yoğunlaşabilir. Otomasyonun, günümüzde sosyal medya ekiplerinin yerine getirdiği rutin görevleri üstleneceğini düşünmek çok da zor olmasa gerek. Bu görevler arasında müşteri hizmetleri, içerik oluşturma, reklam yerleştirme ve promosyon duyurusu yapma gibi hususlar yer alıyor. Otomasyon firmalar için önemli derecede zaman tasarrufu sağlayacak ve firmalar bunu kullandıkça daha da iyi hale gelecek. Sosyal medyada 2016’da gördüğümüz -canlı yayınlardaki hızlı artıştan videoya- değişim, bu mecranın artık günlük hayatımızın ayrılmaz bir parçası olacağını ortaya koyuyor. Tabii, 2017 yılının da, sosyal medyanın -gerek toplumlar gerekse pazarlamacılar için- giderek daha da önemli bir olacağını söylemek için falcı olmaya gerek yok. Burada avantajı elde edip öne geçmenin yoluysa doğru araçları kullanmaktan geçiyor. Kurumların sosyal medyaya yaptıkları yatırımın artacağını ve kullandıkları araçların daha da akıllanacağını söyleyebiliriz. Bununla birlikte bu araçlar birbiriyle daha entegre hale gelecek ve kullanımı kolaylaşacak.