Skip to main content

Sinema salonlarının reklam pazarı 100 Milyon liraya, film öncesi gösterilen reklamların süresi de 30 dakikaya yaklaştı. Peki salonların bu kadar süre reklam yayınlamaları yasal mı?

Sinema salonlarının reklam pazarı 100 Milyon liraya, film öncesi gösterilen reklamların süresi de 30 dakikaya yaklaştı. Ancak reklam izlemek zorunda bırakılan sinemaseverin de sabrı taştı.

Peki salonların bu kadar süre reklam yayınlamaları yasal mı? sorusuna yanıt veren Avukat Cevat Kazma, reklam süresi açısından bir kısıtlama-denetim olmadığını ancak filmin bilette belirtildiği saatte gösterime başlamamasının hizmeti ayıplı hale getirdiğini söyledi ve ekledi: “izleyici zamanında başlamayan filmden çıkıp bilet parasını geri alabilir.”

Avukat Cevat Kazma: “Film bilette belirtilen saatte başlamak zorunda”

Sinemalardaki reklam sürelerinin gözden geçirilmesi ve denetlenmesi gerektiğini vurgulayan Avukat Cevat Kazma, izleyicilerin reklam izlemeye maruz bırakılamayacağını söyledi.

film reklamları

“Salon işletmecileri seans süresinden önce reklam yayınlamaya başlayabilir ancak filmlerin biletin üzerinde yazan saatte başlaması zorunludur. Aksi halde sunulan hizmet ayıplı hale gelmektedir.” diyen Avukat Cevat Kazma, bu durumdan rahatsız olan izleyicilerin isterlerse ödedikleri film bedelini Tüketici Hakem Heyetleri aracılığıyla işletmeden talep edebileceğini açıkladı. Sinemalarda yayınlanan çoğu reklamların mevzuata da aykırı olduğunu dile getiren Cevat Kazma, bir ürünün, hizmetin en iyisi olduğunu belirten kesin ifadelerin reklamlarda kullanılmasının yasak olduğunu ancak sinema reklamlarında bunlara uyulmadığını sözlerine ekledi. Filmin belirtilen saatte başlayacağını umarak salona giren izleyicinin yetişmesi gereken bir programı olduğunda reklam süreleri nedeniyle geç kalabildiğini de belirten Avukat Cevat Kazma, gecikme sebebiyle oluşabilecek masrafların da salon işletmesinden talep edilmesi gerektiğini söyledi.