CİHAZLAR

Digital Age | 21.10.2021 - 17:05

Silikon Vadisi’nde konuşulmaya devam edilen metaverse, Alibaba ve Tencent’in de gündeminde

İsim değişikliğine gitmesi beklenen Facebook'un metaverse fikri ile ilgilendiği bir sır değil. Fakat metaverse ile ilgilenen tek şirket de değil. Microsoft, Alibaba ve Tencent de benzer fikirlere sahip.

Sosyal medya devi Facebook’un bir isim değişikliğine gideceği ve Facebook’un kurucusu ve CEO’su Mark Zuckerberg’in şirketinin sadece bir sosyal medya ağı olmaktan öte bir metaverse olarak anılmasını istediğinin söylenegelmesiyle birlikte, diğer şirketlerin de benzer bir bakış açısına sahip olup olmadıkları konuşulmaya başlandı.

İlk kez bilimkurgu yazarı Neal Stephenson tarafından distopik dünyadan kaçmak isteyen insanların sanal kaçış noktası, dünyası anlamına gelecek şekilde kullanılan bu terim, Business Insider haberine göre VR ve AR cihazları kullanılarak internette ulaşılabilen ortak alanlara işaret ediyor.

Facebook’un da çıkış noktası ve hâlâ merkezinin bulunduğu yer olan Silikon Vadisi metaverse terimini konuşmaktayken, Microsoft’un işletmeler için benzeri bir yaklaşımı benimsediği CNet tarafından yazılmıştı.

Dünyanın bir başka köşesinde, Çin merkezli şirketlerin de benzer bir anlayış ile yollarına devam ettiklerine dair haberler gelmeye başladı.

Tencent’in sahibi olduğu oyun şirketi TiMi ile farklı bir deneyim yaratma üzerinde çalıştığı haberinin South China Morning Post tarafından paylaşılmasının ardında, bir TiMi sözcüsünden gelen açıklama bu iddiayı doğruladı. Sözcü, F1 Studio adlı yeni bir oyun şirketinden bahsederek, trend olan terimlere değinmekten kaçındığını özellikle belirtti ve oyunların gelecek formlarının keşfedilmeleri üzerine çalışmalar yapıldığını açıkladı. Şirkete göre, konsol ve PC’de oynanabilen bir açık dünya oyununun yapımı stratejik öneme sahip.

TikTok’un sahibi olan ByteDance de Piko Interactive adlı VR start-up’ını satın alarak VR dünyasına yönelik düşünceleri olduğunu ortaya koyarken, şirket yetkilileri VR konusunda optimist bir bakış açısına sahip olduklarını Business Insider’a ilettiler.

Alibaba’nın ise herhangi bir açıklama yapılmamasına rağmen “Ali Metaverse” de dahil olmak üzere pek çok marka ismini tescillettiği biliniyor.

Çin Halk Cumhuriyeti’nin konuya şimdilik pek de sıcak bakmaması da ayrı bir tartışma konusu. Geçen ay devlete bağlı medya kuruluşlarından biri olan Security Times, bu konseptin henüz çok yeni olduğunu söyleyerek yatırımcılara dikkatli olmaları gerektiği mesajını vermişti.

Kaynak: It’s not just Facebook — China’s big tech firms like Alibaba and Tencent are also piling into the metaverse – Business Insider