Uluslararası çok satan iş kitaplarının yazarı ve veri stratejisi konusunda ünlü uzmanlardan biri olan Bernard Marr, bugün Brand Week Istanbul‘da Yapay Zekâ ve Büyük Veri başlıklı bir konuşma yaptı. Bernard Marr’a göre, yapay zeka ve büyük verinin insan kaynaklarından nesnelerin internetine kadar pek çok alanda iş yapış biçimlerini dönüştürdüğünü söylüyor. Marr’a göre, büyük veri ve yönetimine ilişkin detaylar, iş ve markalar dünyasındaki tüm profesyoneller için son derece sıcak konu başlıklarından olmaya devam ediyor.
Büyük veriyle sağlıklı yaşayanlara daha az sigorta primi
Bernard Marr & Co Kurucusu Bernard Marr sunumunda büyük veri, makine öğrenmesi ve yapay zekâ nın iş stratejilerini nasıl dönüştürdüğüne dair çeşitli örnekler paylaştı. Bu örneklerden bir Stitch Fix adında bir sanal bir moda danışmanı idi. Stitch Fix kullanıcıların tarzlarına göre kıyafet öneren ve adreslerine gönderen bir platform. Aylık abonelikle çalışan uygulamada kullanıcılar beğenmedikleri kıyafetleri iade ediyor. Stitch Fix kıyafet önerilerini kullanıcıların Facebook ve Pinterest profillerine bakarak güçlendiriyor. Marr’ın diğer bir örneği ise sigortacılık sektöründendi. Sigorta firması yeni müşterilerine bir Apple Watch veriyor ve alışkanlıklarını takip ediyor. Sağlıklı yaşayan müşteriler için primlerde indirim yapılırken, sağlığına dikkat etmeyen müşterilerin primlerinde artış söz konusu.
Marr: Önemli bir influencer
Dünya Ekonomik Forumu’na düzenli olarak katkı sağlayan Marr aynı zamanda LinkedIn tarafından platformdaki en etkili influencer’lar arasında gösteriliyor. MediaCat Kitapları’ndan çıkan Veri Stratejisi ve Büyük Veri İşbaşında kitaplarının da yazarı olan Marr iş performansı, dijital dönüşüm ve iş dünyasında verinin akıllı kullanımı konularında önde gelen uzmanlardan biri.
Yorumlar