Skip to main content

Brand Week Istanbul’da gerçekleşen “Türkiye’den Dijital Manzaralar: Dönüşümü Yönetmek” başlıklı panelde Türkiye’de dijital dönüşümün yönetilmesi konusunda görüşler paylaşıldı.

“Brand Week Istanbul’da Türkiye’den dijital manzaralar: Dönüşümü yönetmek” başlıklı panelde, Türkiye’nin dijital dönüşüm konusundaki konumu ve dönüşümü yönetme konusundaki ihtiyaçlarının neler olduğuna cevap arandı.

ION Academy Kurucusu Ali Rıza Ersoy moderatörlüğünde gerçekleşen panelin konukları; HAVELSAN Genel Müdürü Ahmet Hamdi Atalay, Accenture Genel Müdürü Dilnişin Bayel, Accenture Genel Müdürü Dilnişin Bayel, Koç Sistem Genel Müdürü Mehmet Ali Akarca, Netaş, Uluslararası Pazarlar Genel Müdürü ve İcra Kurulu Üyesi Serdar Urçar Türkiye’deki dijital dönüşümü destekleme adına neler yapılabileceğine dair düşüncelerini paylaştılar.

Türkiye’de dijital dönüşüm 

Dijitalleşmeye hemen başlamanın gerekliliğini hatırlatan oturumda, dijital oturumun içselleştirilmesi için sonuçlarının öngörülebilir olması gerektiği vurgulandı.

Accenture Genel Müdürü Dilnişin Bayel: “Dijital dönüşümde dijitalleşmeye ne zaman başlamalıyım sorusu önemli. Bütün şirketler dijitalleşmeye yatırım yapıyor. Biz diyoruz ki şirketlerin arasında saklı bir değer var. Bugün yarattığımız değeri, geleceğin kurum değeri olarak izleyip bunu arttırmaya devam etmeye çalışıyoruz. Bu sürecin de bir öğrenim süreci olduğunu düşünüyoruz. Dijital dönüşümde 7 kritik nokta var; müşteri deneyimi, data, kapeks, insan yetkinliklerini dönüştürmek, ekosisteminizi yaratmak, kapsayıcılık ve teknoloji. Şirketlerin yüzde 89’u dijital dönüşüm gerekli diyor. Accenture olarak dijital dönüşüm sürecine 7 sene önce başladık. Bu süreçte; çalışanlarımızın yetkinliklerini ve performansımızı ölçerek, yetkinlikler bazında inovasyon mimarisinde araştırmalar yapıyoruz. ”

HAVELSAN Genel Müdürü Ahmet Hamdi Atalay: “Sürdürülebilir rekabetçi iş dünyasında, dijitalleşme şart ve kaçınılmaz. Kurumlar, maliyetlerin iyileştirilmesine sebep olacak, kaliteyi ve hızı arttıracak dijital dönüşüm sürecinin içindeler. İş modellerimizi çağa uygun hale getirerek iş süreçlerimizi de dijital dönüşüme uygun hale getirmemiz lazım. Veri günümüzün en kıymetli değeri ve veriyi değer olarak kullanmak ve dönüşmek şart. Dönüşümün kültürel bir boyutu da var. Değişime hazır bir kültürün oluşması lazım. Bunun için planlamayla sonuca gitmek gerek.”

Koç Sistem Genel Müdürü Mehmet Ali Akarca, “Dijital dönüşüme geçmeme gibi bir opsiyonumuz yok. En kısa zamanda dijital çağa geçmemiz lazım. Bu konuda Türkiye’nin önünde gelişen ekonominin yarattığı bir değer var. Dijitali kullanıyor ve özümsüyor olmamız lazım. Tüm şirketlerde fertlerin kendi yapacağı katkılar var. İş süreçlerini ve kültürü hızlı bir şekilde demokratikleştirmek lazım. Koç Sistem olarak kurum içinde kullandığımız bir uygulamamız var ve tüm birimlerimiz bu uygulama üzerinden iletişim kurabiliyor. Dijital dönüşümde Türkiyedeki beyin gücünü iyi yönetmemiz gerekiyor.”

Netaş Uluslararası Pazarlar Genel Müdürü ve İcra Kurulu Üyesi Serdar Urçar, “Türkiye’de çağı yakalamak isteyen her şirket dijital dönüşümü yakalamalı ve icra etmeli. Daha hızlı, çevik ve yaratıcı olmak rakiplerin önüne geçmek için dijital dönüşüm programımız olmalı ve denetim kurulu tarafından nasıl takip edileceği belirlenmeli. Dijital dönüşüm mega dönüşüm programıdır. Bu programı takip eden dijital dönüşüm lideri olmalı ve süreç denetlenmeli. Netaş’a gelirsek, kurumda içeriden dışarı doğru bir dijital dönüşüm var. Dijital platformlarla birlikte yüzde 20 verimlilik gerçekleştirilmiş durumda. Dijital dönüşüm bir strateji dönüşüm projesidir ve tepeden aşağı iletişim kurmamız lazım.”