Skip to main content
ARAŞTIRMA

Sigorta sektöründe tüketici trendleri

31 Temmuz 2017No Comments

Accenture, müşteri memnuniyetini sigortacılık özelinde incelediği ‘Global Distribution & Marketing Consumer’ isimli araştırmasıyla sektördeki önemli tüketici trendlerine ışık tuttu

Uluslararası profesyonel danışmanlık şirketi Accenture, ‘Global Distribution & Marketing Consumer Study’ kapsamında; pazar segmentasyonu, teklifler ve dağıtım modellerinin geliştirilmesine yarayacak pazar trendlerini, yeni fırsatları ve tüketici tercihlerini belirlemek üzere 18 farklı pazardaki 32 bin 715 sigorta müşterisinden görüş topladı. Araştırma sonucunda ortaya çıkan önemli tüketici trendleri dört ana başlık altında toplandı.

1. Kişiye özel gerçek zamanlı hizmet isteniyor

Dijital çağda tüketiciler iletişim halinde oldukları bütün iş kollarından, tüm temas noktalarında, kendi zevklerine ve ihtiyaçlarına göre oluşturulmuş hizmetler sunmasını bekliyor. Sigorta sektörü de buna dahil. Rapor, sigortacılığın gerçek zamanlı bir dünyada sağlayabileceği kişiselleştirilmiş hizmetlere karşı büyük bir ilgi ve istek olduğunu, müşterilerin gerçek zamanlı ve kişiye özel servislerin yaşamlarına değer katmasını beklediğini gözler önüne seriyor. Tüketicilerin yüzde 76’sı sigorta şirketlerinin kendilerine ve yaşça büyük akrabalarına evlerinde güven içinde yaşamaları konusunda yardımcı olmasını istiyor. Yüzde 65’i sigorta firmalarının kendilerine lokasyon bazlı özel teklif uyarıları iletmesini beklerken, yüzde 52’lik bir kısım ise ev içi akıllı cihazları uzaktan kumanda etmelerini sağlayacak mobil hizmetler verilmesini takdir edeceklerini belirtiyor.

Sigorta-sektorunde--tuketici-trendleri

2. Robotlardan tavsiye almaya sıcak bakılıyor

Tüketicilerin gitgide artan bir bölümü Google veya Amazon gibi şirketlerin kendilerine poliçe satmasına, dijital teknolojilerin hayatlarının her alanında olmasına, robotlardan finansal tavsiyeler almaya olumlu yaklaşıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 78’i yatırımlarının dağılımı konusunda, yüzde 74’ü tercih edecekleri sigortanın tipi konusunda, yüzde 68’i emeklilik planlamasında bilgisayarların vereceği tavsiyelere sıcak bakıyor.

3. Fayda karşılığında kişisel bilgi paylaşımında sakınca görülmüyor

Araştırmaya katılan tüketicilerin çoğu (yüzde 57) , karşılığında bir fayda sağlamak kaydıyla sigortacılarıyla kişisel bilgilerini paylaşma konusunda sakınca görmüyor. Beklenen faydalar; düşük sigorta primi (yüzde 67), öncelikli hizmet (yüzde 66) ve daha fazla kişiye özel öneri (yüzde 64).

Sigorta-sektorunde--tuketici-trendler-2

4. Sigorta şirketi olmayan kurumlarla çalışma eğilimi artıyor

Katılımcıların yüzde 60’ından fazlası sigorta poliçesini bir bankadan satın almaya sıcak bakıyor. Bu hizmeti teknoloji firmalarından, eve satış yapan şirketlerden veya perakendecilerden almaya razı olanlar da mevcut. Sigorta şirketi olmayan kurumlarla çalışmaya yönelimin 2013’ten bu yana anlamlı bir biçimde arttığı gözlemleniyor.

“Sigorta şirketleri yerine başka kime sigorta yaptırırdınız” sorusuna verilen yanıtlar şöyle:

Banka – %60
Eve satış yapan şirketler – %38
Perakende şirketi veya süpermarket – %30
Online hizmet sağlayıcılar – %29