Skip to main content

sahibinden.com, pandemi sürecinde kullanıcıların alışveriş davranışları ve yaşam tercihleri üzerine ilan verilerini analiz etti.

Tüm dünya ile birlikte Mart ayından itibaren evlerde geçen zamanın artması ile birlikte toplumsal hayat da yeni bir şekil almaya başladı. “Yeni normal” ile birçok insanın alışveriş, yemek ve boş zaman alışkanlıkları değişirken, yaşam tarzlarında da yeni arayışlar başladı. Büyük şehirler başta olmak üzere tüm Türkiye’de uygulanan önlemlere, sosyal mesafe kurallarına dikkat eden, mecbur olmadıkça evlerinden çıkmayan bireylerin, alışveriş alışkanlıkları hızla online platformlara kaydı. Ayda 48 milyondan fazla kullanıcıya hizmet veren sahibinden.com da, Nisan ayına ait verilerinden yola çıkarak, değişen tüketici alışkanlıklarını ve yeni tercihlerini analiz etti.

Evde geçirilen süreler uzarken, vatandaşlar bahar aylarıyla birlikte güneşin yüzünü göstermesinin de etkisiyle, daha rahat hareket edecekleri yaşam alanlarını tercih etmeye başladı. sahibinden.com’un Nisan ayı verilerine göre, Satılık Müstakil Ev ilanlarına ilgi geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 118 arttı. Bu dönemde “bahçeli ev”, “bahçeli daire” aramaları ise yüzde 228 oranında yükseldi. Evlerde geçirilen vakitlerin artması balkon kültürünü de tekrar hatırlatırken, “balkonlu ev, “balkonlu daire” aramaları yüzde 91 oranında artış gösterdi.

Kalabalık ortamlar yerine riskten uzakta, doğayla iç içe olmak isteyenlerin son dönemlerde tercihi karavanlar oldu. sahibinden.com’un Nisan 2020 verilerine göre Satılık Karavan ilanları geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 117 daha fazla ilgi gördü. Aynı dönem içerisinde “karavan” kelimesinin araması da yüzde 72 arttı. Motosiklet ilanlarına ilgi ise geçen yıla oranla yüzde 28 arttı. Satılık Yazlık ilanlarına ilgi ise geçen yıla göre yüzde 94 oranında artarken “Yazlık” içeren aramalarda yüzde 45 artış gözlemlendi.

Sağlık ve hijyen konusunda hassas bireyler, dışarıdan satın aldıkları temel gıdaların bir kısmını kendi evlerinde de yapma yoluna gitti. sahibinden.com’un Nisan verilerine göre Ekmek Yapma Makinesi ilanları yüzde 497 oranında artışla incelendi. sahibinden.com’un Nisan ayı verilerine göre Buharlı Temizlik Makinesi ilanlarına ilgi geçtiğimiz yıla göre yüzde 223 oranında arttı. Yemeğe ağırlık veren ve hareketsizleşenler kilolarını ölçmek için baskülleri araştırmaya başladı. sahibinden.com’un Nisan ayı verilerine göre baskül ilanlarına ilgi önceki yıla oranla yüzde 112 oranında artış gösterdi.

Evde kalanlar kendi ortamlarında spor yapabilmek için farklı seçenekleri değerlendirmeye başladı. sahibinden.com’un Nisan 2020 verilerine göre ilgi geçen yıla oranla; Fitness & Kondisyon’da yüzde 388, Vücut Geliştirme’de ise yüzde 323 oranında arttı.

Evden çalışma modellerinin yaygınlaşması ve okulların evlere taşınmasıyla birlikte bilgisayarlara talep arttı. sahibinden.com’un Nisan verilerine göre geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla Bilgisayar kategorisi yüzde 135 oranında daha fazla ilgi gördü. Evlerinde daha eğlenceli vakit geçirmek isteyenler, Nisan ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla Oyun Konsolu ilanlarına yüzde 286, Online Oyunlar’a ise yüzde 177 daha fazla ilgi gösterdi.

Aile bireyleriyle birlikte hoş vakit geçirmek isteyenlerin bu dönemdeki tercihi ise kutu oyunları oldu. sahibinden.com’un Nisan verilerine göre geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla Puzzle yüzde 531, Masa ve Kutu Oyunları yüzde 108 ve Maket yüzde 100 oranında daha fazla ilgi gördü.