Skip to main content

Digital Age Summit’te bu yıl ‘startup kültürü’ birbirinden değerli isimlerin katıldığı seminerlerle ele alındı. The Heart CEO’su Thomasz Rudolf girişimcileri risk almaya teşvik ederken, Nestlé E-Business Müdürü Yves Filipucci sunumunu “Pes etmeyin, iyi şeyler zaman alır” sözleriyle tamamladı.

Dijital iş ve kültür dergisi Digital Age tarafından 2007’den beri hayata geçirilen ve bu yıl 8 Mayıs’ta Four Seasons Bosphorus İstanbul’da düzenlenen Digital Age Summit’te “Startup’larla çalışmak şirketleri nasıl dönüştürür?” sorusu masaya yatırıldı. Girişimcilerle yatırımcıları buluşturan The Heart’ın kurucusu ve CEO’su Tomasz Rudolf, Nestlé E-Business Müdürü Yves Filipucci, Borusan İcra Kurulu Üyesi Leyla Ergin ve Garanti Bankası Dijital Bankacılık Direktörü Bora Uludüz; inovasyon, dijitalleşme ve girişimcilik çerçevesinde ele aldıkları bu soruya farklı bakış açılarıyla yanıtlar verdi..

“Risk alın, geleceğin iş modellerini tasarlayın”
Sunumunda son teknolojileri uygulayarak başarıya ulaşan ve zamanla büyüyen, birbirinden farklı sektörlerden startup’lara örnekler veren Tomasz Rudolf, konuşmasına Seth Godin’in “Kimseyi hayalkırıklığına uğratmıyorsanız hiçbir şeyi değiştirmiyorsunuzdur” sözüyle başladı. Büyük kurumlarda girişimcilik ruhunun benimsenmesinin onlara kattığı değerleri marka örnekleriyle aktaran Rudolf, kurumda yeni kapasiteler geliştirmenin zaman istediğini, inovasyonun önünde birçok engel olduğuna değindi. Bütün şirketlerin teknoloji şirketine dönüştüğü şeklindeki bakış açısına değinen Rudolf, bunun nedeni olarak; yeni dijital platformların en karlı işleri hedeflerine almalarını ve gözlerini pastanın bütününe dikmelerini işaret etti. Bu durumda büyük kurumların dikkatli olması, kurum içi inovasyonu hızlandırmak için startup’larla çalışmaya başlaması gerektiğini sözlerine ekleyen The Heart CEO’su, startup’ların verimliliğini, Coursera.org ve Harvard Üniversitesi arasındaki karşılaştırmayla örneklendirdi. Büyük üniversiteler yüzlerce çalışanla sadece binlerce öğrenciye hizmet verirken, bugün Coursera.org 250 çalışanla 23 milyon kullanıcıya ulaşıyor. Günümüzde ekosistem ilişkilerinin insan kaynağından çok daha önemli olduğuna dikkati çeken Rudolf, geleceğin iş modellerini tasarlamanın girişimciliğin varacağı en üst nokta olduğunu ve firmaların ne yapmak istediklerine yolun başındayken kesin olarak karar vermelerinin ne kadar önemli olduğunu dile getirdi. Rudolf sunumunu; şirketinizin kapanmamasını istiyorsanız, öncelikle onu açmış olmanız gerekir sözleriyle ve risk almak gerektiğinin altını çizerek sonlandırdı.

“Pes etmeyin, iyi şeyler zaman alır”

Nestlé E-Business Müdürü Yves Filipucci, sunumunda ‘collaborative innovation’ (ortsk inovasyon) kavramına değindi. İnovasyonda işbirliklerine başvurmanın ne gibi gereksinimlerle ortaya çıktığını anlatan Filipucci, “hız” faktörünün en önemli etkenlerden biri olduğunu belirtti. Karşılanamayan ihtiyaçların işbirlikleriyle sağlandığını ifade eden Nestlé E-Business Müdürü, inovasyon için Nestlé bünyesinde hayata geçirdikleri iç, dış ve açık inovasyon süreçlerinden söz etti. İnovasyon sürecinde bir kez başarılı olunduğunda devamının geldiğine değinen Filipucci, sunumunu “Pes etmeyin, iyi şeyler zaman alır” sözleriyle bitirdi.
Kurumların inovasyon yolculuğu ve kurum içi girişimcilik

Filipucci’den sonra sahne alan Borusan İcra Kurulu Üyesi Leyla Ergin kendi kurumundaki inovasyon ve girişimcilik anlayışının yanı sıra, global trendlerin müşteri beklentilerini ve davranışlarını nasıl değiştirdiğini, “deneyimleme” kültürünün tüketicileri ne denli cezbettiğini ve ortaya çıkan yeni iş modellerini anlattı. İlk bölümün son konuşmacısı olan Garanti Bankası Dijital Bankacılık Direktörü Bora Uludüz ise, kurum içi girişimcilikle “içimizdeki cevheri” nasıl ortaya çıkarabileceğimize dair görüşlerini, kendi kurumundan örneklerle birlikte aktardı.