İŞ DÜNYASI

Işıl Heves | 19.04.2022 - 18:03

Reklamcılığın geleceği: Maksimum performans kampanyaları

Dönem, pazarlama teknolojilerini tek bir pakette toplama dönemi!

Değişen tüketici alışkanlıkları, pazarlama trendlerini ve reklam stratejilerini de şekillendiriyor. Özellikle pandemiyle birlikte dönüşen beklenti ve yaklaşımlar, pazarlamacıların kullanıcılarla bağlantı kurmalarını zorlaştırdı. Çok sayıda kanal ve cihazda gerçekleşen tüketici davranışları yüzünden pazarlamacılar hangi kanal aracılığıyla müşterilerine ulaşacaklarını öngörememeye başladılar. Bu da stratejilerini ve kampanyalara yaklaşımlarını değiştirdi. Tam da bu noktada Google’ın Maksimum Performans aracı, reklamları tüm Google kanalları için tek bir kampanyada birleştirerek reklamcıların işini kolaylaştırıyor. Maksimum Performans Kampanyaları, pazarlama hedeflerine öncelik vererek doğru kullanıcıya, doğru zamanda ve doğru mesajlarla Arama, YouTube, Görüntülü Reklam Ağı, Gmail veya Haritalar gibi doğru kanallardan ulaşmak için tasarlanmış durumda.

Pandeminin etkilerinin azaldığı bugünlerde mağazalarda alışveriş yapmak mümkün olsa da tüketicilerin yüzde 63’ü en iyi uygulama deneyimlerini aramaya devam edeceğini söylüyor.

Google’ın Temmuz-Eylül 2021 tarih aralığındaki global reklam verilerine göre, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’daki pek çok markanın denemeye başladığı ve bu sayede başarı hikâyelerine imza attığı Maksimum Performans Kampanyaları, şu ana kadar benzer bir işlem başına maliyetle toplam dönüşümlerde ortalama yüzde 13 artış elde ettirmeyi başardı. Dönüşüm hedeflerine yönelik olan bu araç; metin, resim ve videolar dahil sahip olunan tüm öğeleri aynı pakette topluyor. Belirli bir bütçe ve birinci taraf verileri gibi birkaç temel öğe de eklendikten sonra makine öğrenimi sayesinde doğru kitlenin doğru zamanda bulunmasına yardımcı oluyor. Makine öğrenimi, Google kanallarında müşterilere özelleştirilmiş, ilgi çekici reklamlarla ulaşmak için kullanılıyor. Maksimum Performans; teklif verme, bütçe optimizasyonu, kitleler, reklam öğeleri, ilişkilendirme ve diğer alanlarda Google’ın otomasyon teknolojilerini bir araya getiriyor. Tüm bunların yanı sıra anahtar kelime temelli arama ağı kampanyalarının tamamlanması için tasarlanan araç, daha fazla müşteriye ulaşarak hedef kitlesinin genişletilmesine de yardımcı oluyor.

Talebin yüksek olduğu bir sektörde yeni talepler yaratmak ve hacim artırmak pek çok markanın yüzleşmek durumunda kaldığı zorluklar arasında yer alıyor.

Potansiyel müşteriler kazanılabiliyor

Maksimum Performans Kampanyaları sayesinde başarıya ulaşan örneklerden ilki: Renault Türkiye. Renault Türkiye ekibi, dönüşüm başına maliyeti azaltmak, olası satış sayısını artırmak ve kampanyalarda zamandan tasarruf etmek isteyerek Maksimum Performans aracına yöneldi. İş dünyasından, orta-iyi sosyoekonomik düzeye sahip, sedan kullanıcısı veya kullanma potansiyeli olan, yeni araç almayı düşünen veya otomobillere ilgi duyan ve Renault ile etkileşime girmiş kişilere ulaşmayı hedefleyen marka, birleştirilmiş kampanya modeli sayesinde başarıya ulaştı. Dönüşüm başına maliyetini yüzde 86 oranında azaltan marka, pazarlama hedeflerini daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirmeye başladı.

Renault Türkiye birleştirilmiş kampanya modeli sayesinde başarıya ulaşan markalardan biri.

Pazarda talep yaratılabilir

Talebin yüksek olduğu bir sektörde yeni talepler yaratmak ve hacim artırmak pek çok markanın yüzleşmek durumunda kaldığı zorluklar arasında yer alıyor. Ancak çok niş ve rekabetçi bir pazarda yarışan iyzico, Maksimum Performans Kampanyası’nı kullanarak hedeflerini katlamayı başardı. Sanal POS uygulama sayısı maliyet artışı yaratmadan artırmayı hedefleyen marka, Maksimum Performans’ın ardındaki algoritma sayesinde birim maliyetlerini optimize ederek ve dönüşüm hacmini artırarak “always-on” dönemine yeni bir soluk getirdi. Her ne kadar toplam kampanya bütçesinin sadece yüzde 12’si bu araca ayrılmış olsa da marka bir aylık süre içerisinde “always-on” dönüşümlerin yüzde 31’ini bu kampanya ile elde etti ve dönüşüm başına maliyeti yüzde 80 oranında azalttı.

Reklam öğeleriyle dönüşümler artırılabiliyor

FLO kampanyasının devam ettiği 4 ay boyunca tıklama maliyeti yüzde 42 oranında azalırken, dönüşüm oranı yüzde 54’ten daha iyi performans gösterdi.

Özellikle pandeminin de etkisiyle son dönemde etkisini artırmayı başaran uygulamalar, tüketici alışkanlıklarında da önemli bir dönüşüme yol açtı. Pandeminin etkilerinin azaldığı bugünlerde mağazalarda alışveriş yapmak mümkün olsa da tüketicilerin yüzde 63’ü en iyi uygulama deneyimlerini aramaya devam edeceğini söylüyor. Cirosunun yüzde 60’ını uygulamadan elde eden FLO da hem uygulama hem de web için daha fazla gelir elde etmek amacıyla tüm anahtar kelime, resim, video ve XML kampanyalarını birleştirmek için büyük bir kampanyaya ihtiyaç duydu. Tam da bu noktada Maksimum Performans Kampanyaları’nın sunduğu yenilikçi çözümler FLO’nun ihtiyacına yanıt oluşturdu. Kampanya getirisini ve kârlılığını en üst düzeye çıkarmayı hedefleyen marka, maksimum etkileşim için Maksimum Performans ile kampanya kreatiflerini 15 farklı görsel ve 5 farklı video ile zenginleştirdi. Otomasyon sayesinde kampanya yönetimi daha kolay hale gelirken önemli bir yatırım getirisi de sağlanmış oldu. Bunun sonucunda kampanyanın devam ettiği 4 ay boyunca tıklama maliyeti yüzde 42 oranında azalırken, dönüşüm oranı yüzde 54’ten daha iyi performans gösterdi.

Işıl Heves
Google Türkiye CMO