Skip to main content

Okuyucu için karmaşık bilgileri kolay anlaşılır görsel parçalara dönüştüren infografikler pazarlama ve PR dünyası için de büyük önem ifade ediyor. İçerik pazarlamada kullanılabilen, sosyal paylaşımlar ve linkler sayesinde site trafiğini artırabilen infografiklerin önemini anlatan 9 neden…

  • Eskimeyen paylaşılabilir varlıklar olmaları önem taşıyor

Hubspot kaynaklı bir bilgiye göre, Facebook’ta içinde görsel barındıran paylaşımlar yazılı olanlardan 5 kat daha fazla paylaşılırken, insanların yüzde 40’ı görsel bilgiye yazı şeklindeki bilgiden daha iyi cevap veriyor. Bilgi akışının patlama yaptığı bugünlerde infografikler de paylaşılabilir bir içerik olması ve pazarlamacılar için ölçülebilir sonuçları garanti etmesi açısından önem kazanıyor. Bunun yanı sıra infografikler eskimiyor, değerini koruyor ve yayınlandıktan aylar sonra bile insanlar tarafından tekrar paylaşılabiliyor.

  • İnfografikler basın bültenine ya da araştırma raporuna dönüştürülebiliyor

Birçok kişi infografiklerin bu özelliğini gözden kaçırabiliyor. İnfografikler yalnızca görsel açıdan değerli varlıklar değil. Akıllı bir pazarlamacı infografiklerdeki bilgileri kullanarak raporlar, basın bültenleri ya da araştırma haberleri oluşturabilir. Dolayısıyla bir infografik oluşturmak için günlerce araştırma yapan içerik pazarlamacıları, infografikte yer verdikleri bilgileri kullanarak farklı içerikler yaratabilir.

  • Karmaşık endüstrilerde faaliyet gösteren markaların tanınmasını sağlıyor

İnfografiklerin en iyi yanlarından biri de normal şartlarda tüketicilerin ilgisinin yoğun olmadığı daha teknik odaklı sektörlerde bile kullanıldıklarında birçok habere konu olmayı ve pek çok insana ulaşmayı başarmaları.

  • Sektörünüzün dışından bağlantılar edinmenizi sağlıyor

Tüketiciler tarafından az takip edilen sektörlerde faaliyet gösteren niş siteler infografiklerin kullanımı sayesinde farklı pazarlardan takipçi ve ziyaretçi kazanabiliyor. Çünkü genelde editörler paylaştıkları infografiklerin kaynağını paylaşmayı es geçmiyor ve infografikleri nereden aldıklarını bağlantı kullanarak açıklıyor. Böylece oluşan paylaşım ağı sayesinde sitelerin trafiği artıyor.

  • İnfografiklerin paylaşımı sayesinde sitenizin trafiği ve bilinirliği artabilir

Ağ yöneticilerinin harici linklerin kullanımı konusunda gün geçtikçe daha sıkı kurallar koyduğu günümüzde infografikler sitenizin adının farklı kaynaklarda geçmesi ve okuyucuya değer katmanız için fırsat doğurabilir.

İçerikle pazarlamada infografikleri kullanırken stratejiniz büyük ölçüde iletişim metodunuza bağlıdır. Örneğin Twitter’da mesajlarınızı kısa ve basit tutarken bir yandan yüksek sayıda takipçisi bulunan kişilerden paylaşımınızı retweet etmesini rica edebilirsiniz. Eğer basın bülteni yolluyorsanız herhangi bir kişiselleştirme yapmanız gerekmez, önemli olan attığınız başlıktır. Blog yazarlarına ulaşmak istiyorsanız attığınız e-postaları kişiselleştirebilir ve yazara gönderdiğiniz içerikte daha önce hiçbir yerde yayınlanmamış ek veriler eklediğinizi belirtebilirsiniz.

  • Karmaşık verilerin ve sayıların anlaşılmasını kolaylaştırır

İnsanların beyni büyük sayıları ve büyük miktardaki bilgileri kavrarken zorluk yaşar. Buna rağmen psikoloji uzmanları görsel araçların hafızayı güçlendirme ve eğitim açısından çok değerli olduğunu ortaya koyuyor. İnfografikler bir platformda bir manada yoğunlaştırılmış bilgiyi sunuyor. Örneğin piyango kazanma ihtimallerini bir infografik üzerine göstermek, illüstrasyonlar, tablolar ve çizelgeler şeklinde göstermekten çok daha iyi ve kullanıcı dostu. Verinin paylaşılması ve ‘viral’ olabilmesi için öncelikle anlaşılır ve sindirilebilir olması büyük önem taşıyor.

  • İnfografikler pahalı olmak zorunda değil

Gördüğümüz pek çok infografik tasarımsal açıdan iyi olmayabiliyor. Ancak infografiklerinizin düzgün tasarlanması için bir tasarım ajansına binlerce dolar ödemeniz de gerekmiyor elbette. Örneğin peopleperhour.com gibi sitelerden freelance çalışan grafikerler bulabilir, küçük bütçelerle göze hitap eden ve anlaşılır infografikler tasarlamalarını sağlayabilirsiniz.

  • Güncel haberleri pazarlama fırsatına dönüştürüyor

İnfografikler güncel haberleri ya da olayları da pazarlama fırsatına dönüştürme imkanı sunabiliyor. Editörler için iyi bir kaynak niteliğinde olan infografikler, sayıların anlaşılmasını kolaylaştırdıklarından veri analizi yapmak için de oldukça kullanışlı araçlar. Diyelim ki meclis Türkiye’nin 5 trilyon değerinde ticaret açığı olduğunu açıkladı. Bir infografik yaratarak bu miktarın ne ifade ettiğini daha iyi göstermek için aynı miktarda parayla ülkedeki kişi başına kaç Ferrari alınabileceği gösterilebilir.

  • İnfografikler sayesinde ölçülebilir sonuçlar elde ediliyor

İnfografikler içeriğin gelişimi sayesinde ortaya çıkan görsel elementlerin de ötesinde, bir çeşit PR ve pazarlamacı aracı olma özelliği de taşıyor. Site trafiği, sosyal paylaşım oranı gibi hızlı ve ölçülebilir sonuçlar yaratmaları infografiklerin sağladığı avantajlardan biri. Bu sonuçlar sayesinde arama motoru optimizasyonuyla uğraşanlar müşterileri için anlaşılır yatırım karlılığı raporları hazırlayabiliyor.

“Pazarlamada infografiklerden yararlanmak neden önemli?” yazısı Digital Age Ağustos 2015 sayısında İnfografik ekinde yer alıyor.