PLUS

Savaş Önemli | 05.06.2020 - 11:22

Pandemi süreci iş dünyasının dijitalleşme planlarını nasıl etkiliyor?

Digital Age’in Haziran & Temmuz sayısı için iş dünyamızın önemli şirketlerinin teknoloji yöneticilerine ve dijital ekosistemin fikir liderlerine Covid-19’un şirketlerin dijital dönüşüm stratejilerine etkisini sorduk.

Bugünlerde Covid-19 salgını ile ilgili sosyal medyada en çok karşımıza çıkan paylaşımlardan birinde şöyle diyor: “Hangisi şirketinizin dijital dönüşümünde daha etkili oldu? CEO, CDO gibi seçeneklerin olduğu soruya çoğunluğun cevabı Covid-19.”  Bu abartı bir tespit değil, dijital dönüşümün yeni gerçeği belki de. Hiç kimsenin beklemediği ve daha önce tecrübe etmediği bu olağanüstü süreçte bireylerden kurumlara hepimizin görünmeyen bir düşmanla mücadele etmek durumunda kaldığımız pandemi dönemi bir bakıma iş dünyası için bir yol ayrımı oluyor. Tüm endüstrileri etkileyen ve bir bakıma dünyanın eşitlendiği bugünlerin sonrasında dijitalleşmeyi tamamlayarak ayakta kalanlarla, tamamlayamayıp elenenlerin ortaya çıkacağı yeni bir düzenin başlangıcına şahitlik ediyoruz.

Teknoloji yatırımları için erteleme söz konusu değil

Küresel ekonomilerin altyapısal açıdan büyük oranda hazırlıksız yakalandığı pandemi süreci şirketlere bildikleri ve normal buldukları pek çok iş yapma biçiminin eski ya da yanlış olduğunu gösterdi. Ötesinde Covid-19 bize iş dünyasında geleceği belirlemekteki rolüne dair farkındalığı sürekli olarak arttırılmaya çalışılan dijitalleşmenin şirketlerin hayatta kalabilmesi adına ne kadar önemli olduğunun net bir şekilde altını çizmiş oldu. Bununla birlikte pandemi sonrası dönem ile ilgili yapılan araştırmalar ve uzmanların yaptıkları öngörüler dijitalleşme konusunda farkındalığın ötesinde, daha somut adımlar atmanın ve bazı hayati teknolojilere derhal yatırım yapmanın önemini ortaya koyuyor. Çünkü iş dünyası liderlerini, şirketlerinin finansal geleceklerini, çalışanlarının, müşterilerinin ve diğer paydaşların sağlığını ve tüm toplumu ilgilendiren, işlerini sürdürülebilir kılabilecek kararlar almak durumunda olacakları bir dönem bekliyor. Şirketleri uzun vadede olumlu yönde ayrıştıracak konuların başında teknoloji yatırımları, dayanıklılık, çeviklik, çalışma biçimi esnekliği ve müşterilere hizmet vermenin yeni yolları geliyor.  Geçtiğimiz günlerde paylaşılan PwC Covid-19 CFO Pulse Araştırması bu bağlamda dijital dönüşüm yatırımlarının hız kesmeden devam edeceğini işaret ediyor. Bu sektörümüz için olumlu bir haber. Bu araştırmanın birkaç alt kırılımına bakacak olursak: Türkiye‘de CFO’lar bu yıl Covid-19 nedeniyle gelir veya kârlarında azalış olmasını beklese de; araştırmaya göre CFO’ların çoğunluğunun (%87) erteleyeceği ya da kısıntıya gideceği harcamalar, yatırım harcamaları olacak. Yine bu bağlamda dijital dönüşüm yatırımlarının ertelenmesi veya iptal edilmesi düşünülmüyor. Bununla birlikte CFO’lar teknoloji yatırımlarının (%63), dayanıklılık ve çevikliğin (%59), çalışma biçimi esnekliğinin (%57) ve müşterilere hizmet vermenin yeni yollarının (%57) şirketlerini uzun vadede daha iyi hale getireceğine inanıyor.

Digital Age Haziran-Temmuz sayısı yayında!

Dijital liderlere Covid’in dönüşüm planlarına etkisini sorduk

Araştırmalar bir yana sektörün önde gelen şirketlerinin bugünlerde mevcut iş süreçlerini gözden geçirerek, dijitalleşme planlarını öne çektiğini, çevik ve esnek bir yapıya dönüşmek çalışmalar yaptığını görüyoruz. Bu konuda ilgili adımların atılması son derece önemli olsa da, öncelikle herkes tarafından idrak edilmesi gereken mesele Covid-19’un dijital dönüşüm konusunda belki de son çağrı olduğu. Biz de bu tespitten yola çıkarak Digital Age Haziran-Temmuz sayısının kapak doyası içiniş dünyamızın önemli şirketlerinin teknoloji yöneticilerine ve dijital ekosistemin fikir liderlerine Covid-19’un şirketlerin dijital dönüşüm stratejilerine etkisini sorduk. Dijital liderlerden aldığımız bu döneme dair dijital dönüşüm konusundaki görüşleri önümüzdeki günlerde yine mecrada paylaşacağız.

Bu ayın öne çıkan diğer konuları; Fikrimühim ile gerçekleştirdiğimiz “Çalışanların salgın sonrası ile ilgili beklentileri araştırması”, gıdanın geleceğine dair akıllı tarım ve diğer dijital uygulamaların önemini aktardığımız “Gıdanın geleceği akıllı tarımda” dosyamız ve “Koronavirüs günleri iklim değişimi için harekete geçmenin tam zamanı” başlığı ile verdiğimiz McKinsey’in iklim değişikliğinin yıkıcı etkileri ile mücadele etme konusunda hazırladığı yol haritasının değerlendirmesi.

Digital Age, dijitalde!

Digital Age, iki ayda bir Turkcell ve Dmags dergilik platformlarından ve Digital Age premium arşivinden okuyuculara ulaşmaya devam ediyor.

Digital Age Haziran-Temmuz sayısını Turkcell Dergilik‘ten indirmek için buraya tıklayabilirsiniz.