Skip to main content

Pandemi süreci ile mücadelede öne çıkan markalardan  Arzum’un Pazarlama ve Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehtap Yıldız ile hem pandemi sürecini hem de sonraki dönemde küçük ev aletleri alanında karşımıza çıkacak trendleri konuştuk.   

Arzum pandemi sürecini hem sektörel açıdan hem de kendi içinde nasıl yönetti?

Biz sürecin ilk gününden itibaren bu zorlu günleri hep beraber, dayanışma ile aşacağımızın altını çizdik. 20 bin yüz koruyucu siper maske üretimini kamu hastanelerindeki sağlık çalışanlarına ulaştırdık. Sağlık çalışanlarıyla birlikte; sahada, depoda ve üretimde işinin başında olanları da unutmadık. Bu zorlu süreçte hizmet vermeye devam eden çalışanların da sağlıklarını koruyarak işlerine devam edebilmesi için 10 bin  yüz koruyucu siper maske desteği sağladık. Kendi içimizde nasıl yönettiğimize gelince; oldukça başarılı bir süreçten geçtiğimizin altını çizmek isterim. IK ekibimizin ve üst düzey yöneticilerimizin hızlı aksiyonu ile salgının ilk haftasından itibaren evden çalışma düzenine geçtik. Çalışanlarımızın sağlığı her şeyden önemli bizim için. Alt yapımız evden çalışabilmemiz için oldukça uygundu. Hiçbir problem yaşamadık.

Bu dönemde Arzum cephesindeki bir diğer yenilik Arzum App oldu. Bu uygulama ile müşterilerinize neler sunuyorsunuz?

Bizleri oldukça mutlu eden bir yenilik bu. App Store veya Google Play üzerinden indirilebilen Arzum mobil uygulamamızla özel kampanya ve fırsatlar sunuyoruz. Mutfaktan kişisel bakımınıza kadar tüm yaşam alanlarınız için 250’den fazla ürünü sunuyoruz. Müşterilerimize daha fazla kolaylık sunuyoruz artık. Kullanıcılarımız aplikasyon ile ürünü rahatça inceleyebiliyor, saniyeler içerisinde ihtiyaç olan ürünü sipariş edebiliyorlar. Henüz yeni olmasına rağmen oldukça hızlı indirildiğini gözlemledik. Önümüzdeki günlerde keyifli kampanyalarla tüketicilerimizin karşısında olacağız.

Mart-Mayıs arası evde kaldığımız dönemde ekmek yapma makinesi başta olmak üzere bazı küçük ev aletlerine ilgi çok arttı. Arzum olarak bu dönemde hangi ürünlerinize daha fazla ilgi oldu?

Koronavirüs sürecinin başından bu yana tüketicilerimizi oldukça yakından takip ediyoruz. Evde kaldığımız bu süreçte ihtiyaçlar da buna yönelik değişiklik gösterdi. İlk günlerden bugüne tüketicilerimizin evde kendi ekmeğini yapmaya başladıklarını söyleyebiliriz. En büyük talep Panetti ekmek yapma makinemize oldu. Sağlıklı, güvenli beslenme öne çıktı mutfakta. Örneğin detoks içeceklerinden sağlıklı birçok içeceği kolayca hazırlayabileceğiniz Shake’n Take kişisel blender’ımız çok fazla talep gördü. Stand mikserlerimiz de oldukça fazla talep gördü. Bugüne kadar çırpma, karıştırma, yoğurma gibi işleri kendi eliyle yapan tüketiciler alışkanlıklarını değiştirdi, bazı tüketiciler de mutfakta var olan ürünlerini performansı yüksek, inovatif ürünlerle değiştirmek istedi. Türk kahvesi markamız Arzum OKKA ile beraber filtre kahve makinelerimiz de satışı artan ürünlerimizden. Berberlerin kapalı olması nedeniyle erkekler saç ve sakal şekillendirme ürünlerine yoğun talep gösterdi. Ducati by Arzum’daki satışlar bir anda yükseldi. Aynı şekilde; kadın kişisel bakım ürünlerinde de artış oldu.

Normalleşme sürecinde beyaz yakalı çalışanlar için evden işe yemek getirmek konusunda Arzum’un Foodie ürününün ilgi çekeceği kesin. Foodie hangi özellikleri ile çalışanların hayatını kolaylaştıracak?

Türkiye’de bir ilk olan ve geçtiğimiz sene tüketicilerimizle buluşturduğumuz elektrikli modern sefer tasımız Foodie, birçok tüketicimizden teşekkür aldığımız bir ürün oldu. Sağlıklı beslenme rutinine gün boyu devam etmek isteyen tüketicilerimizin kısa sürede favorisi olmuştu. Evde pişirdiğiniz leziz yemeklerinizi hijyenik, güvenilir ve pratik bir şekilde dilediğiniz yere taşıyabilme imkanı sunuyor. İki yemek kabı ve bir tabağı var Foodie’nin. Dolayısıyla birden fazla yemeği kolaylıkla taşıyabiliyorsunuz. Yemeklerinizi 12 dakika gibi kısa bir sürede ısıtabiliyorsunuz. Aynı zamanda, dilediğiniz yerde pratik lezzetleri kolayca pişirebilmenizi de sağlıyor. Buharda pişirebileceğiniz tüm lezzetler ile ofiste de kolaylıkla sağlıklı beslenebilirsiniz. Bu özelliği de tüketicilerimiz tarafından çok sevildi. Ofislere yavaş yavaş döndüğümüz bugünlerde hem tedbir amaçlı hem de sağlıklı beslenme adına oldukça fazla talep göreceğini düşünüyoruz. Satışlarında şimdiden hızlı bir yükselme oldu.

Tüketici taleplerindeki değişimler sizce ne zamana kadar bu şekilde kalacak?

Pandemi bitse bile bazı alışkanlıkların devam edeceğini düşünüyoruz. Sağlıklı beslenmek yeni bir yaşam tarzı olacak çoğu kişide. Koronavirüs sürecinden önce de sağlıklı beslenme oldukça yaygınlaşmaya başlamıştı. Bu süreçle birlikte ciddiyeti bir kere de daha anlaşılmış oldu. Bunun dışında hijyen kategorisine giren her şeyde uzun süre aynı taleplerin devam edeceğini düşünüyoruz. Performansı daha yüksek ürünlere odaklanacak tüketiciler.

Ve ek olarak; birçok kişi bu süreçte yeniden yemek yapmaya alıştı. Yeteneklerini hatırladı. “Aslında ne kadar da lezzetli bir elim varmış” dedi. Hiç yapmadığı tarifleri denedi. Bunlar çok güzel şeyler, oldukça da değerli. Bundan kolay kolay vazgeçeceklerini düşünmüyorum.

Sektörde neler değişecek peki?

Bahsettiğim tüm etkenler sektörü hızlı bir gelişmeye itecek. Sağlıklı beslenmeye yönelik, evdeki ve ofislerimizdeki hijyeni artırmaya yönelik birçok yeni, inovatif ürünle karşılaşacağımız kesin.