Skip to main content

Oyun dünyasının kullanıcılarının yeniliğe ve denemeye her zaman açık olduğunu unutmamak gerekiyor.

Oyun dünyası son yıllarda pandeminin de etkisiyle büyük bir atılıma imza attı. Evlerde geçirilen sürelerde oyun sektörü zirveye ulaşırken, bu durumun etkileri bugünlere kadar taşınmaya devam etti. Ancak gizlilik konuları ve ekonomik çalkantılar gibi sebeplerle son dönemlerde durgunluk dönemine giren oyun sektörünün dinamikleri ve ihtiyaçları kabuk değiştirmeye başladı. 2021 verilerine göre mobil oyun sektörü gelirleri bilgisayar ve konsol oyunlarıyla kıyaslandığında bir önceki yıla göre yüzde 4,4 artışla toplam pazarın 90,7 milyar dolarlık kısmını elde ederek pazardaki en yüksek paya sahip oldu. Buna rağmen mobil oyun dünyası dünya çapında ilk kez bu yıl düşüşe geçti. Ancak yine de dünya çapında 120 milyonun üzerinde mobil oyuncu bulunuyor ve bu sayı her geçen gün artmaya devam ediyor.

Türkiye rekor kıran başarılara imza atmaya devam ediyor

Dünya çapında mobil oyun endüstrisinde düşüş yaşanıyor olmasına rağmen özellikle Türkiye ve İstanbul’da durum biraz daha farklı. Türkiye’de oyun endüstrisi, ekonomik kısıtlamalara rağmen yerel mobil ekosistemindeki daha fazla yatırımcı ve rekor kıran başarılar elde eden oyun kurucularıyla umut vaat ediyor. Bu durum, endüstrinin ve içerisindeki şirketlerin yaratıcılığının ve dayanıklılığının da bir kanıtı.

alpagut cilingirTürkiye, oyun şirketleri için uluslararası bir merkez olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Oyun ekosistemine yapılan sermaye yatırımlarında 333 milyon dolarla Avrupa’da birinci sırada yer alan Türkiye, toplam girişimcilik ekosistemi yatırımlarındaysa Avrupa’da dördüncü sırada yer alıyor. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin 2022 yılının ilk yarısında 1,4 milyar dolarlık yatırım alması bu durumun en güzel örneği. Ayrıca Türkiye’deki oyun ekosisteminin cirosal büyüklüğünün 2025 yılına kadar 1,5 milyar dolara çıkması bekleniyor.

 Oyun sektöründe kalite çıtası yükseliyor

Değişen tüketici alışkanlıkları oyun sektörünü de etkilemiş durumda. Tüketiciler artık kalite konusunda yüksek bir çıtaya sahip ve beklentilerini karşılamayan ürünlere para harcamaya daha az istekliler. Bunun yanı sıra yatırımcılar ve bankacılar da fon arayan şirketler için çıtayı yükselttiğinden oyun endüstrisi daha rekabetçi ve disiplinli bir hale geliyor. Tam da bu sebeple şirketlerin tüketicilerde yankı uyandıran benzersiz ve çekici bir ürün sunarak kendilerini rakiplerinden farklılaştırmaları önemli. Taklitçi ve yenilik sunmayan girişimlerin uzun vadede başarılı olabilmeleri şu durumda pek olası görünmüyor.

Güçlü IP ve çocuk oyunları popülaritesini artırıyor

Oyun ekosistemindeki trend oyun türleri de yeniliğe ve değişime açık durumda. Platformlar arası, güçlü IP ve çocuklara yönelik oyunlar, bu yıl yatırımcıların ilgi alanındaki ana temalar arasında. Oyunların daha geniş bir kitle tarafından erişilebilir olmasını sağlayan platformlar arası strateji oyunları popülaritesini korurken, güçlü IP’lerde oyuncular arasında marka bilinirliği ve sadakat oluşturma noktasında büyük önem taşıyor. Her dönem büyük ilgi gören çocuklara yönelik oyunlar da sürekli yenilik, büyüme ve talep gören bir alan olmaya devam ediyor.

Oyun dünyası denemeye ve yeniliğe açık

Oyun sektöründe değişen dinamikler, başarı stratejilerini de doğrudan farklılaştırmaya başladı. Oyun sektörü şirketlerini uzun vadeli başarıya hazırlayacak temel taktiklerden biri, birinci taraf veri stratejisi olmaya başladı. Özellikle kullanıcı gizliliği beklentileri, dijital reklamcılığı algılama şeklini değiştirmeye devam ettiği için birinci taraf verileri önemini daha da artıracak. Yeni dönemde esnek ve çevik olmak da sektörde başarılı olmak için olmazsa olmazlar arasında yer almaya başladı. Oyun dünyasının kullanıcılarının yeniliğe ve denemeye her zaman açık olduğunu unutmamak gerekiyor.

Günümüzün oyun endüstrisinde, sadece güzel bir oyun yaratmaya odaklanmak da yeterli değil. Geliştiricilerin ve yayıncıların, oyunun ötesinde bir marka oluşturmaya da önem göstermesi gerekiyor. Örneğin, YouTube ve Spotify gibi sosyal medya platformlarında içerik oluşturmak yalnızca oyunu tanıtmaz, aynı zamanda oyuncu katılımını ve bağlılığını da artırır. Oyun bir eğlence türü olarak gelişmeye devam ederken, geliştiricilerin kalıpların dışında düşünmesi ve izleyicileriyle etkileşim kurmanın yeni yollarını keşfetmesi gerekiyor.

Alpagut Çilingir

Google Türkiye Perakende ve Teknoloji Sektör Lideri