Skip to main content

Brand Week İstanbul 2016 Lovemarks & Creativity Day’de 2017 Trendleri konuşuldu

Brand Week İstanbul  sahnesinde  J. Walter Thompson Worldwide Trend Tahminleri Direktörü Shepherd Laughlin “Önizleme: 2017 Trendleri” başlıklı sunumuyla 2017’de beklenen trendleri paylaştı.

Konuşmasının başında kendini tanıtan Shepherd Laughlin, Trend tahminleri direktörüyüm. Tüketici trendlerini inceleyerek ve araştırarak raporları hazırlıyoruz. Analitik ölçümlemeden geçer. İnovasyon üzerinde çalışan bir ekibimiz var. Tüketici segmentlerini ve segmentlerdeki içgörüleri inceliyoruz diyerek hazırladıkları rapor hakkında genel bilgileri paylaştı.  Laughlin, kültür, teknoloji ve inovasyon, seyahat/konukseverlik, sağlık, marka ve pazarlama, yeme-içme, perakende ve yaşam tarzı başlıklarında 2016 boyunca öne çıkan trendlerden bazılarını ve bu trendlerin hangi başarılı vakalara konu olduğunu katılımcılarla paylaştı.

Laughlin ve ekibine göre 2017’de trend olacak 100 başlıktan 3’ü şöyle;

Helal seyahat

Helal seyahate ilginin son zamanlarda oldukça arttığını belirten Laughlin, MasterCard’ın yayınladığı rapordan bahsetti. Araştırmaya göre, Helal Seyahat sektörü 2020 yılında 20 milyar dolarlık bir büyüklüğe erişecek.

Artırılmış gerçeklik

Sanal gerçeklik pazarının gittikçe büyüdüğüne dikkat çeken Laughlin, pazarın teknoloji ve inovasyon olarak değerlendirildiğinde silikon vadisinin odak noktası haline geldiğinden bahsetti. Ayrıca silikon vadisinin otel sektörü, turizm sektörü ve geliştirdiği yazılımlarla artırılmış gerçeklik konusunu öne attığının altını çizdi. VR yılı olarak başlayan 2016’da Pokémon GO’nun yakaladığı başarı, 2017’nin Artırılmış Gerçeklik için yükselişe geçme zamanı olduğunu gösteriyor.

Cinsiyet bağımsız pazarlama

Laughlin’e göre cinsiyet odağı olmayan pazarlama faaliyetleri 2017’ye damga vuracak. Yakın zamanda piyasaya sürülen unisex parfümlerle yavaş yavaş kendini belli eden bu trend, Milenyallerin yüzde 49’unun “cinsiyetsiz parfüm” tercih ettiğini söylemesiyle daha da anlam kazanıyor.