Skip to main content

PayTR, 2020 yılında yüzde 150’nin üzerinde bir büyüme sağlayarak, yılı 3 milyar liranın üzerinde ciroyla kapattı.

Pandemi ve özellikle karantina dönemi dijital dönüşümü hızlandırırken, online ticaret hacminin de şu ana kadar görülen en yüksek seviyelere ulaşmasını sağladı. Ödeme kuruluşu PayTR, 2020 yılını yüzde 150‘nin üzerinde bir büyümeyle, 3 milyar lira olan ciro hedefini geçerek kapattı.

Ürün geliştirme konusunda da oldukça verimli bir yıl geçiren PayTR, 2020 yılında Link ile Ödeme ürününü API ile destekledi. B2B ve B2C’de faaliyet gösteren ancak web sitesi olmayan PayTR’ın birçok müşterisi, Link ile Ödeme sayesinde bu zor dönemi fırsata çevirdi. Tamamen sıfır temas ile ödeme kısmında işletme ve tüketicilere destek olan ürünle, mobil posların apartman boşluklarında çekmeme problemi de ortadan kalktı.

PayTR, yine 2020 yılında, yurt dışında sıklıkla kullanılan Pay Later “Sonra Öde” ürününü de çözüm ortağıyla birlikte işletme ve tüketicilerin kullanımına sundu. Kirapratik ile yaptığı geliştirmeyle kiracılar ve ev sahiplerinin hayatlarını kolaylaştıran PayTR, Kargotürk ile yaptığı işbirliğiyle ise “kapıda ödeme”yi dijitalleştirdi.

2020 yılının, sektörde dijitalleşmenin ön plana çıktığı ve toplam perakende içinde online perakende hacminin hızla artış gösterdiği bir yıl olduğunu söyleyen PayTR Genel Müdürü Tarık Tombul şu ifadeleri kullandı:

2020’nin ilk 6 aylık verilere baktığımızda e-ticaret hacminin 91.7 milyar liraya ulaştığını görüyoruz. Şüphesiz bunda COVID-19 etkisi büyük. 2013 yılından hayata geçmesini beklediğimiz TÖDEB, faaliyetlerine başladı. Açık bankacılıkla ilgili gelişmelerin de hızlandığını düşünürsek, sektör için 2020 oldukça güzel geçti diyebilirim. 2021 yılı, dijital dönüşümün aynı hızla devam edeceği, açık bankacılıkla ilgili daha çok konuşacağımız bir yıl olacak.

Hayatları kolaylaştırma vizyonumuz doğrultusunda, 2021 yılında hızımızı daha da artırıp, ödemeye ilişkin tüm partilere kolaylıklar sağlamaya devam edeceğiz. 2020 yılında hedefimiz 3 milyar lira ciroya ulaşmaktı, bu hedefi geçtik. 2021 yılında hedefimiz 6 milyarlık bir hacme ulaşmak. Bu yıl TOBB 100’de en hızlı büyüyen 100 Türk şirketi sıralamasında 29’uncu olduk. Önümüzdeki yıllarda ilk 10’da yer almayı hedefliyoruz. Dijitalleşmeyi ileriye taşıyacak, her türlü gelişmeyi ve projeyi çözüm ortaklarımız ve iş birliklerimizle beraber yapacağız.