MediaCat En Samimi Markalar 2012 araştırmasında Nokia, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da cep telefonu kategorisinde açık ara farkla birinci seçildi. Nokia, Ipsos KMG araştırma şirketi tarafından MediaCat dergisi için yapılan Lovemarks araştırmasındaysa 5 yıldır en sevilen marka seçiliyor.
En Samimi Markalar araştırması, markaların tüketicilerle duygusal bağ kurmasının şart olduğu dünyamızda hangi markaların samimi iletişimde daha başarılı olduğunu ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştiriliyor.
Araştırmada Nokia, cep telefonları kategorisinde rakiplerine açık ara fark atarak yüzde 55 oranla en samimi bulunan marka oldu.
Araştırma, 29 farklı kategoride yer alan en samimi markaları öğrenmek için 3-30 Eylül 2012 tarihleri arasında, Türkiye’de kent nüfusunu temsil eden bin 200 kişi ile görüşülerek gerçekleştirildi. Bu amaç çerçevesinde görüşülen kişilerden her kategori için en samimi buldukları sadece bir tek markayı belirtmeleri istendi. Türkiye’yi temsil edecek şekilde 12 ilde gerçekleştirilen araştırmada kadın-erkek oranı birbirine eşit 15-60 yaş arası bireylerle görüşüldü ve görüşmeler, Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi (CATI) tekniği kullanılarak yapıldı.
Yorumlar