İŞ DÜNYASI

H.Kerem Fındık | 05.09.2018 - 14:43

Nikki Beach’in dijitaldeki mesajlarında yerel farklılık vurgusu

Nikki Beach Avrupa ve Ortadoğu Başkan Yardımcısı Alexander Schneider dijitaldeki çalışmalarını anlattı.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Bu yıl 20. yılını kutlayan Nikki Beach, kurucusu Jack Penrod’un verdiği bilgiye göre, marka agresif bir büyüme kararı almış durumda. Bu kararın sonucu olarak da Bodrum’da Nikki Beach Resort & SPA adıyla Temmuz 2016’da yeni otelini açan zincir, böylece 14 beach club ve dört otele ulaşmış durumda.  Küresel hayat tarzı ve konaklama sektörünün temsilcisi olan Nikki Beach’in işlettiği otel ve beach club’lar ise ABD’den Fransa’ya, İspanya’dan Tayland’da uzanan bir coğrafyayı kapsıyor.

“Nikki Beach olarak insanlara ilham vermeyi seven bir markayız. Biz ‘an’lar ve ‘hikâyeler’ yaratmak istiyoruz” diyen Nikki Beach Avrupa ve Ortadoğu Başkan Yardımcısı  Alexander Schneider, buna ‘hayatı kutlamak’ adını verdiklerini söylüyor. Alexander Schneider bunu  “içinde bulunduğunuz anı, sevdiğiniz insanlarla birlikte en iyi şekilde geçirmek” şeklinde açıklıyor. Schneider sosyal medya stratejilerini de buna paralel şekilde kurguladıklarını aktarıyor: “Instagram, Twitter veya diğer sosyal medya kanallarımıza baktığımızda, bizim imza mesajımız olan hayatın tadını çıkarmak ve iyi zaman geçirmenin önemini göreceksiniz. Bu bizim için oldukça önemli. Çünkü bu mesajlar misafirlerimizi cezbediyor.  Misafirlerimiz ofiste oturmak veya farklı şeyler yapmak yerine orada olmak istiyor.”

Enerjimizin yüzde 80’ini mobile harcıyoruz

Nikki Beach Avrupa ve Ortadoğu Başkan Yardımcısı Alexander Schneider’la görüşmemizde mobildeki çalışmaları üzerinde de durduk. Alexander Schneider, bütün iletişim kanallarını mobile göre optimize ettiklerini vurguluyor ve ekliyor: “Mobil sayfalarımızda paylaştığımız fotoğraflar ve içerikler diğer kanallarda kullanmak istediğimiz içerik ve hikâyelerden farklılaşabiliyor. Mobil için görseller hızlı yüklenmeli, ilham verici olmalı ve mesajınız net olmalı. Yani, içeriğimizi düşündüğümüzde, mobil oldukça önemli.” Enerjilerinin yüzde 80’ini mobile harcadıklarını ifade eden  Schneider, mobil uygulamaları hakkında da bilgi verdi. Schneider, mobil uygulamaları ile bir komünite oluşturmak ve bu sayede misafirlerinin Nikki Beach’in parçası olduğunu hissetmelerini sağlamak istediklerini aktarıyor.

Alexander Schneider ayrıca Nikki Beach’in sosyal medya stratejisine de değiniyor: “Bana göre, sosyal medya stratejisinde şunlara dikkat etmek gerekiyor: Nerede reklam yapıyorsunuz? Nerede sadakat yaratıyorsunuz? Nerede önemli anları paylaşıyorsunuz?

Nikki Beach olarak, mobil uygulamada sadakat yaratmak istiyoruz. Instagram’da ise anları paylaşıyoruz. Facebook’ta da anları paylaşıyoruz ve sınırlı reklam da kullanıyoruz.” Schneider Instagram’da 80 bin ve Facebook’ta 30 bin takipçileri bulunduğunu da sözlerine ekliyor.

Schneider’a Nikki Beach Bodrum’un sosyal medya ve mobil açısından diğer destinasyonlarla karşılaştırmasını da soruyoruz. Schneider, “Bu aslında her destinasyona göre farklılık gösteren bir şey. Örneğin, Bodrum veya Dubai’nin aynı olduğunu söyleyebilir misiniz? Bunlar tamamen yerel farklılıklar. Biz de mesajlarımızı yerel farklılıklara göre şekillendiriyoruz. Burada davranış, kültür ve yerel trendlere çok önem veriyoruz. Bulunduğumuz destinasyonları anlamak için çok zaman harcıyoruz” açıklamasını yapıyor.

Nikki Beach küresel ama yerel uzmanlığa önem veriyor

Nikki Beach’in dikkat çeken diğer bir özelliği ise kâğıda basılı Nikki Style isimli bir dergiye sahip olması. Nikki Beach Avrupa ve Ortadoğu Başkan Yardımcısı  Alexander Schneider’la görüşmemizde bu derginin hikâyesine de değindik. Schneider, “Giderek dijitalleştiğimiz ve sürekli ekrana baktığımız bir dünyada, bizim hedef kitlemiz içinde fiziksel olarak dergiye dokunmak ve okumak isteyen bir bölüm var” diyor. Schneider, Nikki Style’ın bu ihtiyaca cevap verdiğini ve bu kitleyi bütün lokasyonları hakkında bilgilendirdiğini belirterek,  onlara dünyanın farklı noktalarından ilham verdiklerini düşünüyor.

Nikki Beach küresel bir marka olsa da, yerel içeriğe ihtiyaç duyuyor. Alexander Schneider bu noktayı, “Çünkü bizim bir danışmana ve yerel bir uzmana ve dolayısıyla bu ekosistemi bilen uzmanlara ihtiyacımız var. Bu nedenle bulunduğumuz her yerde yerel ajanslarla çalışıyoruz. Çünkü bu şekilde biz de öğrenmiş oluyoruz. Bu bakımdan bizim için yerel uzmanlık önem taşıyor. Türkiye’de yerel bir PR ajansımız var, Golin’le çalışıyoruz. Bizim için güzel bir iş çıkarıyorlar” cümleleriyle açıklıyor.