Skip to main content

Dijital reklamda yakın geleceğin trendi olan native reklam detayları ile tanıtıldı

“İçerik Pazarlaması & Native Reklam Başarı Öyküleri” (Best of Content Marketing & Native Advertising) Semineri IAB Türkiye ve The Best of Global Digital Marketing tarafından düzenlendi. Dijital reklamcılık konusunda uzmanların katıldığı seminerde açış konuşmasını yapan IAB Türkiye Koordinatörü Aygen Tezcan dijital reklamcılığın yükselen trendi olan native reklamı konuşmak için bir araya gelmelerinden dolayı mutluluk duyduklarını belirterek “Dijital reklamcılıkta öne çıkan native reklamların önemi her geçen gün artıyor. Bugün burada alanında uzman kişilerle native reklamı ve içerik pazarlamasını konuşacağız. Böyle bir etkinliğe ev sahipliği yaptığımız için mutluyuz.” dedi.

Seminerin ana konuşmacılarından ve Native Advertising Institute kurucusu Jesper Laursen, sunumunda başarılı içerik planlamasının ipuçlarını dünyaca ünlü markalardan örneklerle anlattı. Laursen katılımcılara, başarılı bir içerik pazarlama stratejisinin nasıl yapıldığından içerik pazarlamada etkinliğin nasıl ölçüldüğüne kadar birçok sorunun cevabını barındıran bir konuşma yaptı. Günümüzde içeriğin ürünün önüne geçtiğini belirten Laursen pazarlamacılar için tutarlı içerik üretiminin zor bir o kadar da önemli olduğunu belirterek “İçerik pazarlama yapmak istiyorsanız sürekli ve tutarlı olmalısınız. Pek çok şirket içerik pazarlaması oluşturduğunda aynı zamanda hedef kitlesini de oluşturuyor. ABD’de şirketlerin yüzde 76-80’i içerik pazarlaması yapıyor. 2015 yılında küresel pazarlama bütçelerinin yüzde 75’i geleneksel reklamlara harcandı. 2020 yılında ise bu oran yüzde 50’nin altına inecek ve yüzde 25’lik kısım native reklama gidecek” dedi.

Doğru içerik stratejisi başarıyı kesinleştiriyor

Laursen, “Şimdi tüketiciler, hangi mesajın okunacağına kendisi karar veriyor. Dolayısıyla da tüketicinin ilgi alanına göre içerik üretmek gerekiyor. İşte doğal reklam tam da bu yüzden sürekli bir büyüme trendi içinde” ifadelerini kullandı. İçerik pazarlamasının sorunlarının içerik şoku, organik erişim, etkisiz ve kullanılmayan içerik olduğunu belirten Laursen “Komik videolardan pazarlama içeriğine çok fazla içerik üretiliyor. Daha iyi duyulmak için iyi içerik üretmeniz gerekiyor. Sosyal medyada beğenenlerin yüzde 1’inden azı içeriğinize erişiyor. Paylaşılan içeriğin çoğu görünmüyor ve çok azı viral oluyor. Bu yüzden bir içerik şoku yaşıyoruz. Bu içeriklerin yüzde 70’i görünmüyor” diye konuştu. Bu sorunlar için doğru stratejiye ihtiyaç olduğunu belirten Laursen “ABD’de her 4 şirketten üçünün içerik pazarlama stratejisi yok. Eğer doğru stratejiniz varsa başarılı olma ihtimaliniz yüzde 250. Artık sağlam bir dağıtım planınız ve içerik ölçümlemenizin olması gerekiyor” dedi.