Skip to main content

Mobilet, Pozitif ve Doğuş Grubu şirketlerinden Doğuş Müşteri Sistemleri’nin ortaklığıyla kuruldu. Mobilet Genel Müdürü Karaoğlan Taşçı’dan Türkiye ve dünyadaki bilet sektörü ve Mobilet’e ilişkin bilgi aldık.

Çeşitli tahminlere göre, Türkiye’de bugün 80 milyonun üzerinde bilet satılıyor ve bunların dörtte üçü sinema biletinden oluşuyor. Küresel eğlence sektöründe ise dijital bilet pazarından 2020’ye kadar her yıl büyüme beklenirken, Türkiye’deki öngörü yüzde 25 seviyesinde. Bu rakamları göz önünde bulunduran Mobilet, bilet alma deneyimini öncesini ve ötesini kapsayacak şekilde yeniden tanımlayan bir sosyal keşif ve paylaşım platformu olarak yola çıktı. Mobilet Genel Müdürü Karaoğlan Taşçı sosyal medya ve mobil internet çağı ile birlikte iletişimin paylaşıma dönüştüğünü ve “arama” kavramının da yerini “keşif” deneyimine bıraktığını söylüyor. Karaoğlan, “Bu nedenle Mobilet bir satın alma platformu değil bir keşif, erişim ve paylaşım platformu olarak tasarlandı” diyor. Karaoğlan Taşçı’ya Mobilet’e ilişkin hedeflerini sorduğumuzda ise ilk 12 ay içinde 1,5 milyon kullanıcıya ulaşmak istediklerini belirtiyor.

Mobilet bir yilda 1,5 milyon kullaniciya ulasmayi hedefliyor
[Karaoğlan Taşçı – Mobilet Genel Müdürü]
Mobilet sadece satın alma değil keşif, erişim ve paylaşım platformu da olacak

Mobil uygulama temelli tasarlanan ama internet sitesi üzerinden de kullanılabilen Mobilet, hızla bilet satın almayı mümkün kılmanın yanı sıra kullanıcıların tüm keşif, sosyal etkileşim ve paylaşım deneyimini tek bir platform üzerinden yaşayabilmelerine olanak veriyor. Taşçı buna örnek olarak, etkinlik öncesi veya sonrası etkinlik alanının çevresindeki restoran ve kafe gibi yerleri de platforma dâhil edeceklerini ve bu şekilde bir ekosistem oluşturacaklarını kaydediyor. “Mobilet yaratıcılara, etkinlik ve mekân sahiplerine ve tüm deneyim sağlayıcılara yenilikçi ve kullanışlı iletişim, pazarlama, hedefli kampanya olanağı sunan CRM altyapısı ve raporlama ile birlikte, bir sonra yapacakları etkinliklerle ilgili bilgi alabilecekleri araçları sunuyor” diyen Taşçı, “Tam olarak hedef kitlelerine ulaşmalarına sağlayacak mobil iletişim araçları ve satış takibi imkânı da veriyoruz” açıklamasını yapıyor.
Mobilet kişisel öneri algoritmasıyla farklı bir noktayı öne çıkarıyor. Platform burada kullanıcılarının daha önce katıldığı etkinliklerden, takip ettiği kişilerin aktivitelerinden, Facebook ve Spotify gibi sosyal platformlardaki tercihlerinden yararlanarak kişiye özel deneyim önerileri sunuyor. Kullanıcılar bu önerileri tarih, ruh hali ve okazyon gibi farklı kategoriler doğrultusunda filtreleyebiliyor. Mobilet’in dikkat çeken diğer iki özelliği ise sosyal medya entegrasyonu ve e-bilet. Mobilet Genel Müdürü Karaoğlan Taşçı, Mobilet’in ilk sürümünde Facebook ile giriş yapılabilen, profil oluşturulabilen ve Spotify hesabıyla da bağlantı kurulabilen Mobilet’in yaz aylarında yayımlanacak güncellemesiyle birlikte Twitter ve Foursquare entegrasyonu da sunulacağı bilgisini veriyor. E-bilette ise QR kod olarak Mobilet’in içindeki Cüzdan sekmesine iletilen bilet, e-posta olarak gönderiliyor ve PDF olarak yazdırabiliyor ya da Mobilet kiosk’larından çıktısı alınabiliyor.