Skip to main content

Veri toplama firmasına göre; Japonya uygulamalar üzerine ABD’ye göre yüzde 10 daha fazla harcama yapıyor.

Wall Street Journal’da yer alan habere göre; Japonya, uygulama mağazası gelirlerinde ABD’nin yerine geçerek; dünya birincisi oldu. Bu sıraya ulaşmasında akıllı telefon ve tablet oyunlarındaki büyümenin etkili olduğu düşünülüyor.

Uygulamalar üzerine analiz yapan firma App Annie, Ekim ayı verilerini paylaştı. Buna göre; akılı telefon ve tabletlerdeki uygulamalarda Japon kullanıcılar ABD’li kullanıcılardan yaklaşık yüzde 10 oranında daha fazla harcama yaptı. Ulaşılan bu oran da Güney Kore’de yapılan harcamaların üç katı, Birleşik Krallık’ın ise neredeyse 6 katı.

Herhangi finansal veriler paylaşılmadığı halde; App Annie, Japonya’da diğer ana pazarlara göre büyümenin geçen yıla göre; daha hızlı bir büyüme gerçekleştiğini belirtti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Japon geliştiriciler, oyun gelirlerinde beş yayıncısıyla birlikte en üst sırada yer aldı. GungHo Online, LINE, COLOPL, Sega ve Namco Bandai firmaları, tüm gelirlerin yaklaşık üçte ikisini karşılamış durumda.

Araştırma firması eMarketer verilerine göre; Japonya’da akıllı telefon kullanım oranı bu yıl diğer pazar seviyelerine ulaşmaya başladı. 2012 yılında Japonya’da akıllı telefon kullanım oranı yüzde 28 iken, şu anda yüzde 42 oranını yakalamış durumda. Mobileworldlive.com’da yer alan habere göre; ABD, aynı dönemde telefon kullanım oranında yüzde 39’dan yüzde 44’lük orana ulaştı. Japonya’daki akıllı telefon kullanım oranının 2014’te ABD’yi geçmesi bekleniyor.