Skip to main content

%100 Mobil sloganı ile bu yıl dördüncüsü düzenlenen MMA Forum İstanbul’da, mobil dönüşümün bugünü ve yarını konuşuldu.

MMA’in (Mobil Pazarlama Birliği / Mobile Marketing Association) Türkiye oluşumunun, bu yıl dördüncüsünü düzenlediği MMA Forum İstanbul‘da mobil dönüşümün bugünü ve yarını konuşuldu.

Mobil dönüşümün gücünü simgeleyen %100 Mobil sloganı ile gerçekleştirilen MMA Türkiye Forum İstanbul’un açılış konuşmasında söz alan MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Işık İlhan, mobil dönüşümün dünyanın en önemli sosyal dinamiklerinden biri olduğunu vurguladı ve “Bu dinamiğin asıl özü, insan doğası. Daha fazla paylaşmak, daha fazla paylaşıma açık olmak istiyoruz; mobil dönüşüm bize tam olarak bunu sağlıyor. İstediğimiz her an, her yerde, her şey için dünya ile tam entegrasyon içerisindeyiz” dedi.


Mobil bankacılık kullanıcı sayısı 5 yılda 42 kat büyüdü

Mobil dönüşümün baş döndürücü hızı, ülkemiz bankacılık sektöründe de kendini gösteriyor. Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB) raporlarına göre, 2017 yılının ilk yarısında (Ocak-Haziran) mobil bankacılık aktif kullanıcı sayısı 24,4 Milyon kişiye ulaştı. 2016 Aralık itibarı ile 19 milyon kişi olan aktif mobil bankacılık kullanıcı sayısı, 6 ayda 5 milyon artış gösterdi. Bu dönemde, mobil bankacılık üzerinden gerçekleşen 397 Milyon işlemin tutarı 950 Milyar TL olarak gerçekleşti. Aynı dönemde mobil bankacılık ile gerçekleştirilen yaklaşık 24 Milyon adet yatırım işleminin hacmi de 276 Milyar TL oldu. Mobil bankacılık kullanıcı sayısındaki son beş yıllık büyüme, yaklaşık 42 kat olarak gerçekleşti.

Etkinlik kapsamında Google’un yeni nesil mobil çözümlerinden LinkedIn’in profesyonel kafa yapısına nasıl hitap ettiğine, Alametifarika reklam ajansının mobil çözümlerinden AdColony’nin mobil videoya getirdiği yeni açılıma, ufuk açıcı pek çok konu ele alındı. Güncel dijital reklam reyting ölçümleme yöntemlerinin araştırma kuruluşu Nielsen tarafından sunulacağı MMA Forum İstanbul’da, “Mobil Uygulama Dünyasında Kişiselleştirme ve Performans” konulu bir panel de bu alanın uzman kuruluşları Adjust, PlanB Media, Performics Turkey ve Hopi yöneticileri ile birlikte paylaşıldı.

Sosyal medya fenomenleri Kaan Sekban ve Sezgin Yılmaz’ın “Sosyal mi, Medyatik mi?” başlıklı katılımlarıyla renk kattıkları etkinlikte, mobil uygulama geliştiricisi App Annie’nin “Tüketici Angajmanı Mobil ile Nasıl Büyür” konulu bir sunumu da gerçekleşti.

MMA Türkiye Forum İstanbul 2017’nin akşamında düzenlenen gala gecesinde, Smarties Türkiye 2017 kazananları açıklandı. Smarties EMEA Bölgesel Ödülleri de ilk kez Türkiye’de sahibini buldu.