Skip to main content

Microsoft, uzaktan çalışma modelini şirketler için daha sürdürülebilir hale getirmeyi hedefleyen yeni platformu Viva’yı duyurdu.

Coronavirus salgını nedeniyle iş dünyasının bir kısmının evden çalışma modeline zorunlu olarak geçmiş olduğu günümüzde, işlerin online’a taşınması dolayısıyla kaçınılmaz oldu. İşlerimizi, online platformlar üzerinden gerçekleştirmek yeni normallerimiz haline gelmiş durumda. Uzun yıllardır devam eden şirketler için dijitalleşme süreci de haliyle hızlandırıldı. Microsoft da, şirketlerin tüm iş akışını dijitalleştirecek dev adım geldi. Şirket, uzaktan çalışma modelini şirketler için daha sürdürülebilir hale getirmeyi hedefleyen yeni platformu Viva‘yı duyurdu.

Uzaktan çalışmayı iyileştirmek ve işletmelerin buna uyum sağlamasına yardımcı olmak için geliştirilmiş bir platform olan Viva, farklı ihtiyaçların taleplerini karşılamak için çalışanların ve şirketlerin kullanımına sunulacak dört modülü sunuyor. Bu modüllere kısaca değinecek olursak; Çalışanlar için bir iletişim portalı görevi görecek olan, şirket haberleri ve gelişmeler gibi kurumsal paylaşımların yer alacağı Viva Connections, çalışanların bireysel gelişimlerini ve verimliliklerini takip etmelerini sağlayacak veriler sunan ve bunu yaparken pek çok ‘iş uygulamasından da’ veri toplayan Viva Insights, mesleki eğitim ve gelişim odaklı içeriklerin tek bir yerde toplanmasını ve bunların tüm şirket çalışanları için erişilebilir olmasını sağlayan Viva Learning ve son olarak, çalışanların şirket içi bilgilere kolayca ulaşmasını sağlamayı hedefleyen Viva Topics.

Microsoft 365’in başkanı Jared Spataro yaptığı açıklamada, “Çalışmayı bir yer olarak düşünmeyi bırakmalı ve kültürü nasıl sürdüreceğimizi, çalışanları nasıl bağlayacağımızı ve hibrit bir dünyada insan yaratıcılığından nasıl yararlanacağımızı düşünmeye başlamalıyız” ifadelerini kullandı.