Skip to main content

Hissedarlardan gelen yoğun talep üzerine, kullanıcılarına onarım hakkı vermeyi taahhüt etti.

Microsoft hissedarlarının şirket yönetimini özellikle son birkaç aydır gelecekte üretilecek cihazlarda onarım hakkının olabilmesi için baskı altına aldığı biliniyordu. Hissedarların bu isteğini As You Sow adlı yatırımcı savunuculuğu yapan ve kâr amacı gütmeyen bir oluşum Haziran ayında dile getirmişti.

Hissedarların teknolojik cihaz üretim ve kullanımında çevresel etkiler ile ilgili endişelerini dile getiren As You Sow, Microsoft gibi büyük teknoloji şirketlerinin pazardaki ağırlıklarına dikkat çekerek, bu şirketlerin tekel oluşturduklarını, hasarın derecesi ne kadar büyük ya da küçük olursa olsun cihazların sadece yetkili servislerde onarılabilecek şekilde üretildiklerini, dolayısı ile bozulan cihazların kullanıcılar tarafından onarılamadıklarını belirtmiş; bunun sonucunda daha fazla teknolojik cihazın kullanıldığına, geri dönüşümden kaçınıldığına ve bu durumun çevreye büyük zararlar verdiğine değinmişti.

Öte yandan, hissedarlar, Microsoft’un kendini sürdürülebilirlik yarışında lider konumunda gördüğünün, çevreye zararlı etkileri azaltmak için önemli adımlar atıldığının, fakat onarım hakkının bu adımlar arasında olmadığının altını çizmişlerdi.

Yoğun baskının ardından, Microsoft yönetimi onarım hakkını taahhüt etti. Bu taahhüt ile birlikte, kullanıcılar, cihazlarını Microsoft tarafından yetkilendirilmemiş servislerde de tamir ettirebilecekler. Böylece, Microsoft, kullanıcılarına bu hakkı tanıma yoluna giden ilk büyük teknoloji şirketi oldu.

Microsoft, bağımsız bir danışman ile çalışarak parçalara erişimin hangi yollarla artırılabileceğini ve çevreye zararın nasıl azaltılabileceğini öğrenmeyi planlıyor.

Kaynak: Microsoft Just Became the First Big Company to Commit to Right to Repair – Gizmodo