Skip to main content

Horizon’ın bu büyüme hızını ne kadar sürdürebileceği merak konusu.

İnternetin evriminin bir sonraki aşamasının sanal gerçeklikten (VR) ve metaverse’ten geçtiğine inanan Facebook, Meta ismini almış, şirket yapısında değişikliklere gitmiş ve geleceğe yönelik atılımlarda bulunmak için kolları sıvamıştı. Şirketin hedeflediği geleceğe en yakın ürünü olan Horizon adlı platform bir süredir geliştirilmeye devam etse de hakkında pek bir bilgi paylaşımı yapılmıyordu.

Facebook’un ya da yeni adıyla Meta’nın kurucusu ve CEO’su olan Mark Zuckerberg, metaverse planlarının kalbinde yer aldığını söylediği Horizon’ın ilk reklamının Super Bowl sırasında yayınlanmasının ardından kullanıcı sayısına dair bir de açıklama yapıldı.

Geçtiğimiz yılın Aralık ayının başında Kanadalı ve ABD’li Quest kullanıcılarının erişimine açılan Horizon, üç ay içerisinde kullanıcı sayısını 10’a katlayarak 30 bin kişiye ulaştı. Bu sayının Horizon Worlds ve Horizon Venues uygulamalarındaki toplam kullanıcı sayısını yansıttığı, Horizon Workrooms kullanıcılarının dahil edilmediğine dikkat çekildi. İçinde bir oyun ve ortam yaratım programı da bulunan bir VR oyunu olarak tanımlanan Horizon Worlds’ün aksine; Horizon Venues, VR temelli etkinliklerin yapılmasına imkân veren bir uygulama iken, Horizon Workrooms, davetiyeler ile erişilebilen, iş dünyası için çeşitli çözümler sunan bir VR konferans uygulaması.

Meta, Aralık ayında erişime açılmasından önce beta versiyonu ile test amaçlı olarak küçük bir grup tarafından erişilmesine izin verilen Horizon Worlds’te yaratılan ortamların ya da şirketin deyimiyle dünyaların sayısının 10 bini geçtiğine de dikkat çekiyor.

Kaynak: Meta’s social VR platform Horizon hits 300,000 users – The Verge